UNIX/Linux Client/Server Support (m/w) (13954-02)

Freising b. München  ‐ Vor Ort
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Schlagworte

Beschreibung

Client Support - Work Activities delivering Unix/Linux workstations & Monitors to end user installation of OS on Unix/Linux workstations, based on provided Installation process experience in SUN/Oracle Solaris, RHEL (Red Hat Enterprise Linux) and SuSe Linux to support/troubleshoot problems trouble shooting and fixing HW problems by e.g. replacing broken parts of Unix/Linux workstations Management System document new procedures/best practices or update existing one in our TWIKI Documentation System

Server Support - Work Activities
System Administration
- Updating LDAP/NIS entries in the client/server environment
- Updating network information for U/L workstations and servers in TI'sIP
- Extending/restarting/updating existing Web server installations/configurations
- Creating support scripts in e.g. Perl, PHP, Shell-scripts or to automate admin tasks
- Experience in SUN/Oracle Solaris, RHEL (Red Hat Enterprise Linux) and SuSe Linux to support/troubleshoot problems
- Mounting servers into racks of the datacenter
- connecting servers with required components, like power, network also etc.
- Installation of OS on Unix/Linux Servers, based on provided installation process
- trouble shooting and fixing HW problems by e.g. replacing broken parts of Unix/Linux servers #Management System document new procedures/best practices or update existing one in our TWIKI (interenes Wiki) Documentation System
- Providing Tool support after training phase/knowledge transfer of:
- Archive Central
- DME
- Update monitoring tools by adding/removing machines and updating settings, when Required
- Reviewing automated machines scanning/log files

Anforderung:
- Solaris 8, einzelne Systeme auf 9 und Planung Migration auf 10
- Linux, RedHat 4 und Suse 10

Die Leistungen werden während normaler Arbeitszeiten vor Ort erbracht.
Für ON-CallServices (eine Woche im Monat) fällt Rufbereitschaft an.
Es sind gute deutsche und gute englische Sprachkenntnisse notwendig.


Projektstart: asap
Projektende: 31.12.2014
Auslastung: fulltime
Leistungsort: Freising b. München
Direktbewerbung: href=http://www.people4project.com/freelancer/jobboerse_angebotedetails.php?GUID=70B6D612-BF4C-EFF5825DE

Sollten wir Ihr Interesse geweckt haben, senden Sie uns bitte Ihr Profil im WORD-Format sowie den Stundensatz (all in) an

Mit freundlichen Grüßen
Ihr people4project-Team
Start
2.2012
Dauer
10 Monate
Von
people4project GmbH
Eingestellt
01.02.2012
Ansprechpartner:
Thomas Grunert
Projekt-ID:
307947
Vertragsart
Freiberuflich
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