Beschreibung
Aufgaben:Work packages Interim Lead Consultant / Solution Architect „Manage Customer“ and „Manage stakeholder communication and marketing“:
1. Develop Strategic Application Architecture
- Continous development and maintenance of As-Is architecture across the solution lifecycle
- As-Is architecture continuously up to date and accurate baseline for short-term information needs
- Capability Mapping towards Business Processes
Mapping of capabilites for SCM processes until level 3
Development of roadmap for core solutions
Alignment with business responsibles
Alignment with strategic programs (e. g. FLOW)
2. Perform Requirements Management
- Gathering of customer requirements for above mentioned process areas
- Definition and development of solution proposals and technical feasibility studies considering best possible integration into existing application landscape
Anforderung:
- Expertise als IT-Architekt bei der Gestaltung und Umsetzung von Lösungen in Softwareentwicklungs- und/oder Integrationsprojekten
- Erfahrungen in den Bereichen IT/Solution-Architektur, Architekturmanagement und Frameworks
- Praxisbezogene Erfahrungen im Bereich Business Process Management / Prozessmodellierung sowie im IT Projektmanagement
- Sehr gute Kenntnisse und Erfahrung im Requirements Engineering
- Sehr gute Kommunikationsfähigkeiten und ausgeprägte Kundenorientierung, um verschiedenen Stakeholdern die technischen Lösungsarchitekturen und -konzepte verständlich und adressatengerecht vermitteln zu können
- Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse