Beschreibung
Derzeit sucht das Team der KEOS Software Service GmbH für einen Kunden:Windows Team Leader (w/m)
The current team provides a broad range of services from international locations operating over 8000 Windows servers and almost 1,000 ESX servers with more than 100,000 tickets hitting our queues every year
Main Duties & Responsibilities:
- Leading a regional and/or international team of Windows experts supporting our customer while acting as role model in professionalism, integrity and teamplay.
- Develop and implement processes and procedures and deliver quality services within specified Service Level Agreements (SLAs) and contractual obligations
- Ensure that all Service Management processes are followed and all incident and requests are addressed within the required time to adhere to published SLAs
- Coordinate escalations and collaborate with internal technology teams to ensure timely resolution of issues
- Propose process and technical improvements to management
- Evaluate emerging technologies to ensure technical solutions are compatible with the Company's business needs and strategic objectives
- Provide technical expertise, guidance and strategic recommendations on Windows and ESXi Servers
- Any other duties commensurate with the level of responsibility of this post and as advised by Management
Key Skills:
- Displays good verbal and written language skills in both German and English
- Experience managing and leading multilingual teams
- ITIL Process knowledge
- Good knowledge of Windows Server Operating Systems and VMware ESX Servers
- Good knowledge of Systems Hardware
- Good knowledge of Enterprise Level Systems infrastructure
- Knowledge of Datacenter Operations, network technologies and industry standards and audit requirements.
- Nice to have: Knowledge in SCOM or SCCM, Symantec Antivirus, HyperV or Citrix
Qualifications:
- Preferably ITIL certification
Work Experience:
- Minimum 3 years’ experience in a Windows Team Lead role or similar
- Minimum 5 years’ experience as System Administrator in Windows Server operations & implementations
Einsatzort: München
Projektstart: asap
Projektdauer: 6 Monate mit Option auf Verlängerung
Wenn Sie Interesse an diesem Projekt haben, senden Sie bitte Ihr aktuelles Profil im Word-Format unter Angabe Ihrer Verfügbarkeit und Ihres Tagessatzes / Stundensatzes an:
Über CONVOTIS
CONVOTIS ist eine innovative und wachsende Unternehmensgruppe mit Hauptsitz in Frankfurt am Main. Unser Schwerpunkt liegt auf den beiden folgenden Geschäftsfeldern:
Digital Solutions – Wir entwickeln individuelle IT- und Technologie-Lösungen in den Bereichen Cloud Services, Enterprise Mobility, Portale und Webanwendungen.
HR Services – Für unsere Kunden übernehmen wir eine große Bandbreite an HR-Dienstleistungen wie Lohn- und Gehaltsabrechnungen, Personalmanagement und -administration, und auch Customer und Staffing Services.
Bereits seit 1999 setzen wir digitale Lösungen, IT- und Serviceprojekte im gesamten deutschsprachigen Raum um. Mit zahlreichen Kunden vor allen aus dem mittleren und gehobenen Mittelstand, zählen wir zu den etablierten Technologie- und Serviceunternehmen in Deutschland. CONVOTIS ist ein lösungsorientierter, finanzstarker und verlässlicher Partner für unsere Kunden.