Software Defect & Change Management Engineer (m/f)

Karlsruhe  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Endkunden aus dem Automotive Sektor im Raum Karlsruhe suchen wir ab sofort externe Unterstützung:
Software Defect & Change Management Engineer.

Aufgabenstellung:
- Support the Software Project Leader
- Responsible for receiving, recording and tracking of Defects & Changes
- Serve the team in dispatching defects and facilitate the team to take decisions
- Prioritize Defects fixing and Changes with the help of project management
- Track and Push Defect & Change tickets
- Group related Defects & Changes to be processed in one task when appropriate
- Know details about the status of a Defect or Change
- Participation in weekly team meetings and CCB meetings with the customer
- Provide weekly status reports about Defects & Changes internally and to our customer
- Support of Defect & Change closure planning
- Create change request description, CCB meeting minutes, Change requests impact analysis report
- Provide engineering input to program management for customer change requests

Anforderungen:
- Experienced in the area of embedded or automotive software development
- Expert or Master in handling of Defects / Changes in software development cycles
- Knowledge in usage of Defect / Change tracking system(s) is a requirement
- Knowledge in SCRUM is an advantage
- Knowledge of RTC is an advantage
- Experienced with customer contacts is a requirement
- Reliable German and English
- Commitment, flexibility, presentation skill and communication skill to support a multinational development

Start ab: sofort
Laufzeit: 12 Monate mit Option auf Verlängerung
Art der Unterstützung: Vollzeit vor Ort (evtl. auch Teilzeit)
Einsatzort: Raum Karlsruhe
Projektsprache: Englisch (und Deutsch)

Ihr Ansprechpartner:

Wir vermitteln ausschließlich direkte Endkundenprojekte! Falls Sie aktuell nicht verfügbar sein sollten, würden wir uns freuen, wenn Sie uns eine entsprechende Information inkl. Ihrer Kontaktdaten und Ihrem Profil im Wordformat zukommen lassen würden, damit wir Ihre Verfügbarkeit berücksichtigen und Sie bei zukünftigen Anfragen direkt kontaktieren können.
Start
10.2015
Dauer
12 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Anapasoft AG
Eingestellt
27.10.2015
Ansprechpartner:
Thomas Hagmeister
Projekt-ID:
1008748
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren