PMO Consultancy and Assistance (m/w/d)

Leonberg, Baden-Württemberg  ‐ Remote
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Beschreibung

Für unseren Kunden, ein weltweit führendes Maschinenbau-Unternehmen, der in vielen unterschiedlichen Branchen operiert, suchen wir im Raum Leonberg (aktuell 100% remote, auch weiterhin hoher Remoteanteil möglich) zum nächst möglichen Zeitpunkt eine/n PMO Consultancy and Assistance (m/w/d).
Die Auslastung beträgt dabei ca. 80%, es wird von einer 3-4 Tage Woche ausgegangen. Die wöchentliche Arbeitsstundenanzahl beträgt 28 Stunden.
Die Position ist sowohl freiberuflich als auch in projektbasierter Festanstellung umsetzbar.

Ihr Aufgaben beinhalten dabei drei Aufgabenpakete:
(1) Demand and Capacity Management (DeCap)
- Monitoring and steering of the business and IT demands queue
- Moderation of cross-teams meet-ups to find an agreed upon estimation for planed business and IT demands
- Tracking of demands lifecycle from lead to order to delivery
- Cross-Groups planning and resource management with respect to available capacities, re-planning in case of overrunning capacities
- Rolling wave planning in case of Fastlane orders or reprioritization of demands
- Gathering of resource engagement reporting from delivery groups

(2) Cost Controlling and Management
- Defining structures and templates on cost planning, steering and monthly monitoring
- Monitoring of financial KPIs e.g., linear forecast vs. estimated-to-complete (ETC), capacity costs with respect to internal vs. external engagement, planed vs. as-is Moderation of monthly Forecast meetups with engagement of Service Owners and Group Leaders incl. consistency check and tracking of issue lists
- Close cooperation with the client's Holding Controlling team

(3)Quality Management and Issue Tracking
- Gathering and review of decision templates to be delivered to IT Approvals, Top Service Reviews, Decision Boards
- Design of PPT templates for project status, dashboards, capacity overviews, business cases among others
- Consistency cross-checks regarding deliverables, milestones, KPIs over Status Reports
- Tracking of open issue lists and managing delivery expectations in close cooperation with group leaders

Die geforderten Qualifikationen:
- Kenntnisse in MS Power Point, Word, Excel, SAP
- IT Affinität
- Erfahrungen im Bereich Controlling
- Kommunikation, Präsentation
- Strukturierte und selbständige Arbeitsweise
- Analytische und konzeptionelle Fähigkeiten
- Schnelle Auffassungsgabe
- Gewissenhaftigkeit
- Sprachkenntnisse: Sichere Deutschkenntnisse, gute Englischkenntnisse

Weitere Informationen finden Sie über diesen Link: https://halbauer-gmbh.de/projektangebote/projektangebot?id=3029

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Start
01.2022
Dauer
6 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Halbauer GmbH Expert Management
Eingestellt
06.12.2021
Ansprechpartner:
Adriane Hendlmeier
Projekt-ID:
2266948
Vertragsart
Freiberuflich
Einsatzart
100 % Remote
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