Senior Manager Display Advertising (m/w)

D1, teilweise international  ‐ Vor Ort
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Schlagworte

Beschreibung

SOLCOM gehört zu den führenden Dienstleistern bei der Besetzung von Projekten mit IT-Spezialisten und Ingenieuren. Unsere Kunden sind die bundesweit und international agierenden Top500-Unternehmen. Schnell und präzise stellen wir ihnen qualifizierte externe Experten zur Verfügung. Unseren externen Projektpartnern bieten wir attraktive Projekte.

Für folgende Aufgabe suchen wir aktuell zur Unterstützung einen
Senior Manager Display Advertising (m/w)

Jobnummer:


Stellentyp:
freiberuflich

Einsatzort:
D1, teilweise international

Starttermin:
asap

Dauer:
2 Monate, Option auf Verlängerung

 

Aufgaben:
Role focus:Lead Display Advertising, define and execute digital media campaigns.Core responsibilities+ Develop Display Advertising strategy, including media buying, inventory planning and optimization and managing agency relationships+ Responsibility for all EMEA based countries with focus on UK, DE, FR, IT+ Allocate budget using forecast models such as diminished returns and attributions and optimize based on ROI+ Set and deliver against performance targets and budgets by channel and country to ensure transparency of results across the business+ Devise and implement core marketing material: banners, landing pages, micro sites etc and optimize campaign performance through testing and analysis+ Explore and test innovative opportunities within Display, e.g. re-targeting, ad networks, exchanges, DSP/RTB+ Develop and execute strategies to leverage display in emerging channels, e.g. Social Media, Mobile+ Collaborate with EMEA marketing teams, i.e. country marketing teams to include market specific content, Creative team for delivering assets and Analytics to understand campaign and channel efficiency

Anforderungen:
Skills and Experience+ Minimum 6 years Internet Marketing experience, specifically in Display Advertising or broader online marketing channels like Search, Affiliate and Email Marketing+ Results driven and analytical approach+ Strike balance between strategic thinking and hands on+ Excellent track record of working with external vendors or internal partners, e.g. media and creative agencies+Experience with working in international and intercultural teams+ Excellent English language skills, additional language skills an advantage, e.g. German, French

Zusätzliche Informationen:
Konnten wir Ihr Interesse wecken? Dann freuen wir uns auf die Übersendung Ihres aussagekräftigen Profils unter Angabe Ihres Stundensatzes.

Kontakt:
SOLCOM Unternehmensberatung GmbHBewerbermanagementMail: : www.solcom.de

Anforderungen:
Siehe Beschreibungstext
Start
ab sofort
Dauer
2 Monate, Option auf Verlängerung
(Verlängerung möglich)
Von
SOLCOM GmbH
Eingestellt
08.03.2013
Ansprechpartner:
Dagmar Jäckel
Projekt-ID:
501234
Vertragsart
Freiberuflich
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