Beschreibung
Junior Customer Technical Support Engineer - Linux - Hannover
(Linux, RedHat, CentOS, AWS, ELK, Broadcast, Telekommunikation, IP, IPTV, CDN, VOD, OTT TV, 3G 4G 5G)
Working within the Broadcast/Telecommunications sector we are searching for a Junior Customer Technical Support Engineer to be based in Hannover, Germany and provide on site and remote support services. Working as an extension to the NOC, Support and Project Teams you will act as the primary contact for technical and administrative tasks.
Operation System and Services missions
* Handle system administration, update configuration settings.
* Troubleshoot, analysis, follow up, resolution of incidents/problems
* Carry out corrective maintenance
* Plan and carry out planned technical operations (testing, updating)
* Perform regular preventive maintenance tasks on the client's ecosystem
Customer Care
* Primary contact for clients, third party suppliers during incident resolution and deployment for our client
* Primary contact for technical and administrative onsite activities requested by our Project team (may also include cabling, racking, patching)
* Close liaison with our teams in France and Customer Success to handle complex situations.
Continuous improvement
* Update documentation and provide detailed cases based activity reports, internally and towards client
Profile required.
* 2 years' Experience working in a technical support organization for a telecom operator
* Good working knowledge of Linux systems, ELK, AWS
* Good understanding of datacenter level IP network (including protocols, security and analysis tools)
* Good working knowledge on server architecture and datacenter storage solutions
* The target systems will be our company application Servers using Linux, CentOs and RedHat as well as third party systems (Servers, storage, switch)
Fluency in oral and written English
Junior Customer Technical Support Engineer - Linux - Hannover
(Linux, RedHat, CentOS, AWS, ELK, Broadcast, Telekommunikation, IP, IPTV, CDN, VOD, OTT TV, 3G 4G 5G)
Für die Branche Broadcast/Telekommunikation suchen wir einen Techniker für den technischen Support des Kunden mit Sitz in Hannover, Deutschland, und stellen ihn zur Verfügung
Vor-Ort- und Remote-Support-Services. Als Erweiterung des NOC-, Support- und Projektteams fungieren Sie als primärer Ansprechpartner für technische und administrative Aufgaben.
Betriebssystem- und Dienste-Missionen
* Systemadministration durchführen, Konfigurationseinstellungen aktualisieren.
* Fehlerbehebung, Analyse, Nachverfolgung, Lösung von Vorfällen/Problemen
* Korrektive Wartung durchführen
* Planen und Durchführen geplanter technischer Operationen (Testen, Aktualisieren)
* Führen Sie regelmäßige vorbeugende Wartungsaufgaben am Ökosystem des Kunden durch
Kundendienst
* Hauptansprechpartner für Kunden, Drittanbieter während der Lösung von Vorfällen und der Bereitstellung für unseren Kunden
* Hauptansprechpartner für technische und administrative Vor-Ort-Aktivitäten, die von unserem Projektteam angefordert werden (kann auch Verkabelung, Racking, Patching umfassen)
* Enge Zusammenarbeit mit unseren Teams in Frankreich und Customer Success, um komplexe Situationen zu bewältigen.
Ständige Verbesserung
* Aktualisierung der Dokumentation und Bereitstellung detaillierter fallbasierter Aktivitätsberichte, intern und gegenüber dem Kunden
Benötigtes Profil:
* 2 Jahre Erfahrung in einer technischen Supportorganisation für einen Telekommunikationsbetreiber
* Gute praktische Kenntnisse von Linux-Systemen, ELK, AWS
* Gutes Verständnis des IP-Netzwerks auf Rechenzentrumsebene (einschließlich Protokolle, Sicherheits- und Analysetools)
* Gute praktische Kenntnisse über Serverarchitektur und Speicherlösungen für Rechenzentren
* Die Zielsysteme werden unsere Unternehmensanwendungsserver mit Linux, CentOs und RedHat sowie Systeme von Drittanbietern (Server, Speicher, Switch) sein.
Englisch in Wort und Schrift fließend
(Linux, RedHat, CentOS, AWS, ELK, Broadcast, Telekommunikation, IP, IPTV, CDN, VOD, OTT TV, 3G 4G 5G)