Der Download dieser Datei ist nur mit einem kostenpflichtigen Business- oder Enterpriseaccount möglich.
Skills
Agiles Projektmanagement, IT Projektmanagement, Service Transition, IT Service Management, Incident Management, ITIL, Change Enablement, Rollout Management, Teamlead, Business Transformation, Test Management
Projekthistorie
03/2017
-
bis jetzt
Larege-scale business model transformation of the client's ERP system (SAP) - IT Project Manager
Chemieindustrie
(Industrie und Maschinenbau, >10.000 Mitarbeiter)
Managing overall IT project budget and resources
Steering the solution design, implementation, and post-go-live activities in the area of SAP SD/MM, data migration, rollout management, authorization, and service transition for several waves to roll out the project
Concept creation for the areas of data migration, test and cutover management
Responsible for design, planning, and execution of the IT cutover
Steer and align cutover activities with other program workstreams to ensure business continuity
04/2015
-
02/2017
Office 365 Transformation - Business Relationship Manager and Chnage Enablement Consultant
Chemieindustrie
(Industrie und Maschinenbau, >10.000 Mitarbeiter)
Site readiness and rollout coordination
Stakeholder and change management
Communication strategy and escalation management
Training development and delivery
07/2014
-
03/2015
Windows 8 Migration - IT Change Management Coordinator & Communication Specialist
Chemieindustrie
(Industrie und Maschinenbau, >10.000 Mitarbeiter)
• Change order monitoring with customer’s internal Ticket system,
• Application Lifecycle Management,
• Generating status reports,
• Communication with offshore provider,
• Communication with Application Owner and Technical Contact in case of technical problems.
03/2014
-
06/2014
Test Management for the Migration from Lotus Notes to Office 365
Konsumgüterhersteller
(Konsumgüter und Handel, >10.000 Mitarbeiter)
• Definition of test cases (pre- & post-migration, cross-platform tests for the coexistence of O365 and Lotus Notes)
• Preparing test scenarios in Lotus Notes for migration to O365
• Design & Build a test scenario for access management tests
• Creating an evaluation, based on the tested results
06/2013
-
11/2013
Analysis and assessment of an IT Service Management processes and tools
industrial Gas Manufacturer
(Industrie und Maschinenbau, 1000-5000 Mitarbeiter)
The main focus of the project was to collect the client requirements, analyze service management and support processes and evaluate alternative service management tools
As part of the requirements analysis, a specification sheet was created that included all of the client's needs regarding a service management tool.
The specification sheet was sent to selected providers to inquire offerings regarding a solution.
A concept for the evaluation process was designed and implemented.
Reisebereitschaft
Verfügbar in den Ländern
Deutschland, Österreich und Schweiz
Deutschlandweite Reisebereitschaft
Sonstige Angaben
Meine Leidenschaft ist die Digitalisierung und Informationstechnologie und ich fasziniere mich für das Zusammenspiel von Business und IT-Prozessen.
Ich biete 7 Jahre Consulting Erfahrung aus Großprojekten mit globalem Umfang und ein Netzwerk an erfahrenen Consulting-Partnern. Meine Expertise liegt vor allem im Bereich Projekt-, Rollout- und Service Management in business- und technologiegetriebenen Transformationsprojekten.
Consultant IT Projekt- und Service Management
Profil folgen
Für diese Funktion benötigen Sie die Enterprise-Mitgliedschaft.
Profil folgen
Bitte geben Sie einen Namen für Ihre neue Merkliste an