20.09.2025 aktualisiert


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Strategische Marktforschung & Behavioral Science im Gesundheitsmarkt
Berlin, Deutschland
Weltweit
Promotion im Bereich Marketing (Consumer Behavior), Master WirtschaftsingenieurswesenSkills
InnovationVerhaltenswissenschaftMedizintechnikBiopharmazeutikaVerbraucherverhaltenKundenerfahrungEhealthProduktplatzierungMarktforschungPharmazieInnovationsberatungGeschichtenerzählenTriangulationMarkenbildungLiteraturWhitespace
Fachliche Schwerpunkte
Methodenkompetenz
Branchenerfahrung
Sprachen
- Strategische Marktforschung (qualitativ & quantitativ)
- Insights-getriebene Innovationsstrategie
- Markenpositionierung & Launchvorbereitung
- Patienten- und HCP-Segmentierung
- Patient und Customer Journey Mapping
- Behavioural Science im Gesundheitsmarkt
- Verhaltensbarrieren und Adoption
- Internationale Forschung & Kulturanalyse
- Kommunikations- & Messaging-Optimierung
- Frühphasige Bedarfserhebung & Whitespace-Analysen
Methodenkompetenz
- Tiefeninterviews & Fokusgruppen (HCPs, Patienten, Stakeholder)
- Moderation & Workshop-Facilitation
- Segmentierung & Clusteranalyse
- Sekundärdatenanalyse & Literature Review
- Frameworks: COM-B, Health Belief Model, Theory of Planned Behaviour, Diffusion of Innovation
- Synthese & Storytelling für strategische Entscheidungen
- Mixed-Methods-Studien
Branchenerfahrung
- Pharma (Rx)
- Medizintechnik
- Digital Health / HealthTech
- Seltene Erkrankungen
- Onkologie, Neurologie, Kardiologie, Diabetologie, Nephrologie
Sprachen
- Deutsch (C2)
- Englisch (C2)
- Französisch (Muttersprache)
- Italienisch (C1)
Sprachen
DeutschverhandlungssicherEnglischverhandlungssicherFranzösischMutterspracheItalienischgutNiederländischgutPolnischGrundkenntnisse
Projekthistorie
Partnering with medtech and pharma to uncover unmet needs, guide product strategy, and optimise communication using insights and behavioural science. Supporting consultancies and market research firms in applying behavioural science and advanced research techniques.
Established and grew regional presence with P&L responsibility. Led international insights and consulting engagements for pharma and medtech clients. Led the global Centre of Excellence for Behavioural Science, driving methodology development to improve research design and inform patient and HCP engagement strategies.
Designed and led strategic and marketing engagements for medtech and pharma clients. Developed proposals, grew key accounts, managed project teams, and supported clients with global strategy and marketing challenges across the product lifecycle.