Unterstützung im SAP HCM für Endkunde in Berlin gesucht!

Berlin, Berlin  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Endkunden suchen wir ab sofort externe Unterstützung.


Start: ab 01.10.2017
Ende: bis 31.12.2017 (mit Option auf Verlängerung)
Kontingent: 480 Leistungsstunden je Person (fulltime!)
Einsatzort: Berlin


1.) REORGANIZATION SUPPORT:

Aufgabe:
• Support project management in project time planning and effort estimations
• Support reorganization managers with technical solutions to reflect the reorg correctly in SAP-HCM interfaces (e.g. GLOBE workflows, IT workflows, GDS interface…)
• Support the operational maintenance of HR Data
• Support issue resolution
• Define and implement technical solutions for mass changes in case of reorganizations in E.ONs HR-System SAP-HCM
• Support communication and solution definition between HR and IT function
• Support the development and definition of an future operating model for the HR function
• Support the definition and implementation of technical solutions to support decentralize HR MDM services considering existing system landscape challenges and interfaces currently processing HR data

Work experience:
• 2-3 years of experience with an international group HR MDM environment
• 2-3 years of experience with HR shared service organizations
• profound experience in the area of HR Master Data / Organizational Data incl. global templates – SAP HCM and SuccessFactors
• Profound experience with major transformation projects preferably in the energy sector
• experience with cloud solutions / SaaS in the HR function

Mandatory skills (must-have):
• profound knowledge in SAP HCM and SuccessFactors
• particular knowledge of PA / OM templates and interfaces to global payroll systems (in and outside SAP)
• profound knowledge in parallel OM structures (legal view and management view)
• knowledge of ESS / MSS workflow solutions based on the 2-views-approach
• profound knowledge in interfaces from SAP HCM to other systems, incl. SAP ERM, CRM systems, EIDM, IT ordering and Success Factors
• profound knowledge of HR management processes and their typical interfaces
• knowledge of the challenges in the energy business environment

Desirable skills (nice-to-have):
• Project management skills

Language skills:
• business fluent in German
• business fluent in English


2.) AUTHORIZATION MANAGEMENT:

Aufgabe:
• Support definition and implementation of an HR authorization concept adapted to the new HR operating model in SAP-HCM and related systems
• Support day to day issue resolution during the transformation
• Ensure compliance and data protection at all times throughout the transformation program

Work experience:
• profound experience in the area of HR Master Data / Organizational Data incl. global templates – SAP HCM and SuccessFactors – in an international environment
• 2-3 years of experience with HR shared service organizations
• Experience in the rollout and adaptation of HR authorization concepts in international corporate environment – in particular payroll
• experience with major transformation projects preferably in the energy sector
• experience with cloud solutions / SaaS in the HR function

Mandatory skills (must-have):
• knowledge of SAP HR HCM authorization concepts and their implementation – in particular for international payroll and ESS/MSS solutions incl. reporting tools
• knowledge of data protection requirements
• knowledge of the challenges in the energy business environment

Desirable skills (nice-to-have):
• Project management skills

Language skills:
• business fluent in German
• business fluent in English

Ihr Ansprechpartner:


Beachten Sie bitte auch, dass wir ausschließlich direkte Endkundenprojekte vermitteln! Falls Sie aktuell nicht verfügbar sein sollten, würden wir uns freuen, wenn Sie uns eine entsprechende Information inkl. Ihrer Kontaktdaten und Ihrem Profil im Wordformat zukommen lassen würden, damit wir Ihre Verfügbarkeit berücksichtigen und Sie bei zukünftigen Anfragen direkt kontaktieren können.


Mit freundlichen Grüßen aus Köln

Frank Brüggemann
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Firmensitz: Schanzenstrasse 39 c3, 51063 Köln
Geschäftsführer: Holger Königstein
HRB 53073 AG Köln
Umsatzsteuer-ID DE
Tel.:
Fax:
E-Mail:
Homepage: http://www.EDV-Koenigstein.de
Start
10.2017
Dauer
3 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Eingestellt
07.09.2017
Ansprechpartner:
Holger Königstein
Projekt-ID:
1413040
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren