Consultant Communication Services (m/f)

Wuppertal  ‐ Vor Ort
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Schlagworte

Beschreibung

Consultant Communication Services (m/f) / Kennziffer - 26902

Key Duties and Responsibilities:

Mastering and applying "best practice" operational concepts for Communication Services Transformation and transition projects including but not limited to ITSM / ITIL / Disaster Recovery / Security.
Providing Strategy and operational Consulting to Companies
Development of sustainable IT operational concepts and application of these concepts to transformation and transition scenarios (incl. Unified communications) in Communication Services environments.
Development and documentation of required infrastructure for optimized communication, including growth, performance, reliability and security requirements. Cooperation with relevant SME of other subject matter areas and service level managers of external service providers for implementation and operation of the developed solutions.
Provision of new or improved functionality to the users in collaboration with providers and project teams.
Evaluation of new technologies and opportunities with focus of cost, reliability and sustainability.

Required Skills:

Proven extensive experience with complex communication services (telephony, video conferencing, Lync) solutions, especially for large enterprises, over the past 3 years.
Experience in use and design of Communication Services components and integrated systems:

methods and protocols, including synchronous and asynchronous TDM, ISDN, DSL, UDP and VoIP
network technology and components such as IP, QoS, routers and switches
telephony applications at the component level, such as TAPI, CTI , call center solutions, call center routing
End-User devices such as standard telephones, Telephone conference devices, Videoconferencing components and solutions
low level components such as H.323, SIP and T.120 up to integrated Video Conferencing solutions incl. interactive whiteboards, instant messaging, presence information, voicemail, SMS and fax all individually and connected as in the form of unified communication architectures.

Project experience with communication services design and optimization, roll-out, migration
Good oral and written communication skills in English and German language
Strong relationship building and interpersonal skills, team player
Responsiveness to changing requirements, plans and priorities
Professional and positive approach
Self-motivated and able to work on own initiative

Art: Contract

Ansprechpartner:
Herr Michael Zohrab
Tel.:


Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung bitte per Email an

Für Rückfragen stehen wir Ihnen gerne unter der Telefonnummer zur Verfügung.

Über die Prometheus GmbH:
Seit Gründung im Jahre 2001 ist die Prometheus GmbH einer der führenden "Dienstleister der Dienstleister"
für Systemhäuser, Hard- und Softwarehersteller, Distributoren und andere ICT-Dienstleister.
Das Unternehmen unterstützt seine Kunden bei der Bewältigung aufwändiger IT-Projekte, beim Outsourcing
von Support- und anderen IT-Dienstleistungen, sowie bei der langfristigen Bereitstellung qualifizierter
Teams von Freelancern und festangestellten Mitarbeitern.
Die Prometheus GmbH verfügt dazu über die Genehmigung zur Arbeitnehmerüberlassung,
über zertifiziertes und geschultes Personal und einen Kandidatenpool von über 10.000 Bewerbern mit
unterschiedlichen Qualifikationen und diversen Zertifizierungen. Die Gesellschaft konzentriert sich
vornehmlich auf den deutschsprachigen Raum.
Start
01.02.15
Dauer
31.07.15
Von
Softline AG
Eingestellt
12.01.2015
Ansprechpartner:
Thorsten Theuer
Projekt-ID:
833076
Vertragsart
Freiberuflich
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