IT Application Engineer m/w

Vertragsart:
Vor Ort
Start:
03.09.2012
Dauer:
6 Monate +Opt.
Ort:
München
Eingestellt:
10.08.2012
Land:
flag_no Deutschland
Projekt-ID:
405279

Warning
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.
IT Application Engineer m/w / Kennziffer - 24642

Duties and Responsibilities:
To provide second level support to clients, assisting them with software and process problems via phone and email.
To ensure application availability by detecting and removing problems, take ownership of user problems and be pro-active when dealing with user issues.
To maintain a high degree of customer service for all support queries
To maintain application performance, reliability and availability by performing system monitoring and analysis, performance tuning; troubleshooting hardware, software, networks and operating and system management systems, escalating application problems to vendor.
To improve operations by conducting systems analysis; recommending changes in policies and procedures.
To develop deep understanding of the currently employed technologies, data models, application functionality and maintenance process.
To assess and advise with best practices for enhancing application quality in terms of test, release and support.
To conduct software compatibility tests with programs, hardware, operating systems, or network environments.
To support user acceptance tests with customer, including:
Maintain database of known test defects.
Design test plans, scenarios, scripts or procedures.
Design / develop automated testing tools.
To provide references for users and clients by writing and maintaining user documentation and training users.
To prepare technical reports by collecting, analyzing, and summarizing information and trends.

Skills
Deep Knowledge of German Telekom Market, TKG and Market Regulatories (BNetzA), especially regarding usage and management of geographical numbers.
Deep Knowledge of German PDA Approach and ESAA / WITA Interface to German Incumbent.

Technical Skills:
Software Maintenance Experience (Including Software Troubleshooting, Software Debugging, Problem Solving)
Software Documentation, Software Testing, Software Requirements,
Excellent written communication and telephone manner
Strong working knowledge of Linux based operating systems
Strong working knowledge in at least one script language (e.g. Perl), SQL, PL/SQL
Strong working knowledge of Oracle Databases and Oracle Weblogic Server
Working knowledge of Webservices (SOAP UI) and Nagios
Some Network and TCP/IP experience
Experience in Wholesale VoIP Products.
Entwicklung, Linux, Nagios, Oracle, Perl, SOAP, Software, SQL, SW-Analyse, SW-Dokumentation, TCP/IP, Telekommunikation, VoIP, Weblogic

Erforderliche Kenntnisse:
Entwicklung, Linux, Nagios, Oracle, Perl, SOAP, Software, SQL, SW-Analyse, SW-Dokumentation, TCP/IP, Telekommunikation, VoIP, Weblogic

Art: Contract

Ansprechpartner:
Frau Brigitta Tasi
Tel.:


Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung bitte per Email an

Für Rückfragen stehen wir Ihnen gerne unter der Telefonnummer zur Verfügung.

Über die Prometheus GmbH:
Seit Gründung im Jahre 2001 ist die Prometheus GmbH einer der führenden "Dienstleister der Dienstleister"
für Systemhäuser, Hard- und Softwarehersteller, Distributoren und andere ICT-Dienstleister.
Das Unternehmen unterstützt seine Kunden bei der Bewältigung aufwändiger IT-Projekte, beim Outsourcing
von Support- und anderen IT-Dienstleistungen, sowie bei der langfristigen Bereitstellung qualifizierter
Teams von Freelancern und festangestellten Mitarbeitern.
Die Prometheus GmbH verfügt dazu über die Genehmigung zur Arbeitnehmerüberlassung,
über zertifiziertes und geschultes Personal und einen Kandidatenpool von über 10.000 Bewerbern mit
unterschiedlichen Qualifikationen und diversen Zertifizierungen. Die Gesellschaft konzentriert sich
vornehmlich auf den deutschsprachigen Raum.