IT Administrator (w/m) - 24547

Frankfurt  ‐ Vor Ort
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Schlagworte

Beschreibung

IT Administrator (w/m) - 24547

SUMMARY OF DUTIES:

Responsible for providing overall IT support for Customer core business applications, Desktop support, European Network and Data Center production support

MAJOR DUTIES:

1. Business Application Support:

Provides first level triage for Customercore business applications, including SAP, Netweaver Portal, Documentum, and Genesis. Coordinates and escalates Second Level support with Head Office support team
Maintains strong, hands-on working knowledge of the applications in order to assist users to troubleshoot problems
Provides hands-on training to users on how to use business applications
Maintains strong understanding of business process and procedures. Works closely with Corporate IT Application Developer and Business Unit owners. Assists in defining business requirements and solutions for business systems issues
Participates the testing and rollout of developed applications and help ensure the on time delivery of solution

2. Desktop Support:

Provides support to users in all aspects of desktop management including:
Assists users in using the CustomerSelf Help Service Center. Follow the IT Helpdesk System to respond users support needs and track incident tickets. Ensure ticket closure and resolution to meet agreed service level
Performs PC + Software procurement
Performs PC + Software deployment using Microsoft System Center Configuration Manager per CSA procedures
Acts as liaison to third-party IT Support to provide support for Windows O/S, Microsoft Office with focus on Microsoft Outlook, virus protection, basic network connectivity, and network printing
Maintains PC equipment and software inventory
Maintains and develop procedure documentation for responsible area

3. Operation Support:

Acts as liaison to third-party IT Support to provide infrastructure hardware support
Assists Corporate IT on the installation, configuration and documentation of infrastructure hardware

4. Data Backup:

Monitors the backup status and keep track of backup tapes
Coordinates with the off-site tape storage company for the Data Center backup tapes and recovery
Documents tape backup strategy and recovery processes

5. Telephone systems:

Understands the current phone system and services in each office
Provide phone provisioning and support
Works with local management and Corporate IT for telephone system and service improvements

6. Customer Service:

Possesses superior customer service skills which are demonstrated by the ability to provide support over the phone, using language which is appropriate to the technical skill level of the caller
Follows up with users on outstanding tickets
Closes tickets as appropriate, to the satisfaction of the user

EDUCATION:
University Degree in Information Systems or equivalent community college/training combined with relevant experience. A+ certification or equivalent

EXPERIENCE:
4-6 years Business Applications support
Working knowledge of SAP and Documentum is preferred
Working knowledge of Desktop PC Support
Working knowledge in back office environment leading to the ability to contribute and participate in the deployment and support of IT infrastructure services

Start: ab sofort/nach Absprache
Dauer: 3 - 6 Monate
Einsatzort: Frankfurt
Vertragsart: Contract

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung oder über die Empfehlung eines(r) Kollegen(in), sollten Sie aktuell nicht verfügbar sein, oder die Aufgabe nicht Ihrem Profil entsprechen. Auch wenn Sie nicht alle Anforderungen erfüllen lohnt sich eine Bewerbung. Sprechen Sie uns an, ggf. können fehlende Qualifikationen vorab geschult oder im Einsatz erarbeitet werden. Bitte senden Sie uns Ihre aussagekräftigen Unterlagen, mit aktuellem Lebenslauf bzw. Projektübersicht, Verfügbarkeit und Stundensatz- bzw. Gehaltsvorstellung, unter Angabe der Referenznummer: 24547.

Ihr(e) Ansprechpartner(in):
Herr Patrick Wolf



Über BJC BEST JOB IT SERVICES GmbH:
Seit 1999 ist BJC BEST JOB IT SERVICES GmbH in zahlreichen Kundensituationen und IT-Projekten als Recruitingunternehmen und Dienstleister tätig und hat seitdem mehrere tausend IT-Projekte besetzt. Neben der Projektbesetzung mit eigenen Mitarbeitern und rechtlich selbständigen Leistungserbringern, vermitteln wir Personal auch direkt oder über vorangegangene Arbeitnehmerüberlassung. Bei unseren Kunden, IT-Systemhäuser und IT-Fachabteilungen erfolgreicher Unternehmen im gesamten Bundesgebiet, bieten wir in Festanstellung und für Freiberufler oder selbständige IT-Spezialisten spannende Projekte, gute Rahmenbedingungen und interessante Entwicklungsperspektiven.

Datenschutzerklärung:
Mit der Zusendung Ihrer Bewerbungsunterlagen geben Sie der BJC BEST JOB IT SERVICES GmbH und der Gess & Partner GmbH, Ihr Einverständnis Ihre an uns übermittelten Daten in unsere Bewerberdatei aufzunehmen. Ihre Daten werden streng vertraulich behandelt. Gemäß Bundesdatenschutzgesetz haben Sie jederzeit die Möglichkeit, formlos und ohne Angabe von Gründen Auskunft über die von Ihnen gespeicherten Daten zu erhalten oder die Löschung Ihrer Daten aus unserem System zu verlangen. Wir geben Ihre persönlichen Daten und Ihre Bewerbungsunterlagen ausschließlich nach vorher eingeholtem Einverständnis an unsere Kunden weiter.
Start
AB SOFORT/NACH ABSPRACHE
Dauer
3 - 6 MONATE
Von
Tempton Next Level Experts GmbH
Eingestellt
10.02.2012
Ansprechpartner:
Sabine Schwieder
Projekt-ID:
314474
Vertragsart
Freiberuflich
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