Projekt: ITSM Remedy Support

Bremen, Bremen  ‐ Vor Ort
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Schlagworte

BMC ITSM BMC Remedy

Beschreibung

Für unseren Kunden, einem international operierenden Dienstleister für
Informations- und Kommunikationstechnologie suchen wir ITSM Remedy Support.
 
Projekt: ITSM Remedy Support
 
Start: ab sofort bzw. 01.01.2021
Laufzeit: 30.06.2021 (mit Option auf Verlängerung)
Standort: Bremen
Projektsprache: Deutsch

Recurring
- Application and Server Administration, Management and Enhancement for all guided BMC
ITSM?Suite modules

- Asset Management, Incident Management, Service Request Management, etc.)
- Answering questions about the guided BMC ITSM?Suite modules
- Evaluation of new requirements in relation to BMC ITSM?Suite modules
- Communication to the responsible Customer?Contact
- Interface to product support
- Proactive opening of support tickets with BMC Support
- Transformation of new system configuration from the DEVenvironment to

QUALenvironment to the PRODenvironment and keep systems on same level.

-Information management ? documentation of system settings and activities on the server
system
- DataRestore
- DisasterRecovery
- RestartupSupport
- Proposing measures and mitigations

Monthly
-Participation in ITSM?Jour?Fix(Remote) Transnational (max. 1 h)
- Tracking and reporting on ITSM license usage

Weekly
- Participation in german ITSM?weekly with LPM sprint method (max. 1 h)
- Participation in german Feedback Round table with ITOMs and Service Desk (max. 1h)
Daily
- System and performance check
- Checking server performance, CPU, memory usage from Monitoring reports provided by the
customer
- Checking error logs
- Daily health check and job monitoring, Ongoing House Keeping(Platform)
- Monitoring of platform interfaces (eMail, WebService, Notification)
- 1st, 2nd, 3rd level support for ITSM platform
- Incident processing, analysis, diagnosis and solution
Assistance with configuration of the BMC ITSM Suite modules including support relating
Enhancement

Skills needed in BMC Remedy modules/ interfaces on support staff
- Smart Reporting
- SLA / OLA Implementation
- Ticket Passing


Wir suchen für unsere nationalen und internationalen Kunden Experten wie Sie, die für uns herausfordernde IT & Engineering Projekte übernehmen. Wir organisieren den erfolgreichen Projektstart und begleiten Sie kontinuierlich
während der gesamten Laufzeit. Im Anschluss kümmern wir uns gerne um neue Projektoptionen für Sie. Unser Ziel ist eine erfolgreiche, langfristige und partnerschaftliche Zusammenarbeit

Sollten Sie freie Ressourcen und Interesse an einer langfristigen Kooperation haben, freue ich mich auf Ihr aktuelles Profil und Ihren Stundensatz (all in) an

Auch, wenn Sie gerade nicht verfügbar sind, freue ich mich über die Zusendung Ihres aktuellen CVs, um Ihnen in Zukunft bestmögliche Projektangebote zu unterbreiten und wünsche Ihnen ein weiterhin erfolgreiches Projekt!

Außerdem freue ich mich über jegliche Empfehlung oder Weiterleitung meiner Projektausschreibung.

Passt diese Projektausschreibung in Ihren Erfahrungsbereich?

Ich freue mich auf Ihre Rückmeldung.


Mit freundlichen Grüßen
__________________________________________________
 
Martin Lam
Senior Recruiter
 
T:
E:
 
Modis Contracting Solutions GmbH
Fritz-Vomfelde-Str. 26, 40547 Düsseldorf

Amtsgericht Stuttgart: HRB 206212
Geschäftsführer: Marcel Abel
www.modis.de


Start
01.2021
Dauer
6 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Modis Contracting Solutions GmbH
Eingestellt
07.12.2020
Ansprechpartner:
Martin Lam
Projekt-ID:
2013057
Vertragsart
Freiberuflich
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