IMS-Specialist (m/f)

Vertragsart:
Vor Ort
Start:
01/11
Dauer:
6 MM
Von:
Hays AG
Ort:
in North Rhine-Westphalia
Eingestellt:
31.01.2011
Land:
flag_no Deutschland
Projekt-ID:
190568

Warning
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.
Hays ist ein weltweit führender Personaldienstleister, der sich auf die Rekrutierung von Spezialisten konzentriert - sowohl für den Projekteinsatz als auch für Festanstellungen und auf Zeit. In Deutschland, Österreich und der Schweiz vertrauen mehr als 600 internationale Topunternehmen auf unsere qualitätsgesicherten Prozesse, wenn Sie Experten suchen.


We are looking for a
IMS-Specialist (m/f)

Referenz: 137961/2-en
Beginn: 01/11
Dauer: 6 MM
Ort: in North Rhine-Westphalia
Branche: Telekommunikation

Ihre Aufgaben:
  • Integration and configuration of IMS networks and IMS applications (e.g. VoIP, IP Centrex, etc.) at the customer premises
  • Secure that the delivered solution is properly implemented and works according to the requirements
  • Verification, integration and trouble shooting of complete end-to-end solutions in a multi-vendor set-up
  • Provide solution support including handling of helpdesks and customer support requests
  • Planning, preparation and execution of supply and acceptance projects with the customer
  • Preparation, verification and execution of software upgrades and updates
  • Provide operational assistance and guidance to the customers for the IMS solutions
  • Perform configuration management, i.e. generating and updating customer solution documentation and descriptions
  • Help to analyze and develop complex solutions according to the customer requirements


Ihre Qualifikation
  • Professional experience within the area of IMS (HSS, CSCF, DNS, IPWorks, MGW/ MGC, SBG/SBC, application server, etc.)
  • Practical experience with IMS integration and testing activities onsite at the customer
  • Good administrator competence in Windows and UNIX operating systems
  • Experience in working in an international multi-vendor environment
  • Knowledege about O&M procedures at customer operations
  • High customer and service orientation
  • Business minded



Skills:
- Telecommunications