IT-Supporter (Professional) (m/f)

in the Basel region  ‐ Vor Ort
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Beschreibung

Hays ist ein weltweit führender Personaldienstleister, der sich auf die Rekrutierung von Spezialisten konzentriert - sowohl für den Projekteinsatz als auch für Festanstellungen und auf Zeit. In Deutschland, Österreich und der Schweiz vertrauen mehr als 600 internationale Topunternehmen auf unsere qualitätsgesicherten Prozesse, wenn Sie Experten suchen.


For our client, a global pharmaceutical company, we are looking for an
IT-Supporter (Professional) (m/f)

Referenz: -en
Beginn: asap
Dauer: 11 MM+
Ort: in the Basel region
Branche: Herstellung von pharmazeutischen Spezialitäten und sonstigen pharmazeutischen Erzeugnissen

Ihre Aufgaben:
  • Installing, supervising and maintaining workspace, server and LAN-systems
  • Troubleshooting, advising, instructing and supporting users in the event of problems
  • Implementation and co-ordination of hardware, software and network components and communications installations
  • Coordinating the activities of suppliers, consultants and support staff
  • Installation and maintenance of PCs, peripherals, servers, networks and communications installations
  • Follow-up on hardware, software, network and commmunications problems and invocation of the corrective actions and escalation procedures
  • Testing and implementation of new software products and releases
  • Monitorning the availability of hardware, software and networks, maintaining an inventory of hardware, software and networks
  • Creation of standardized installation and configuration structures (directory structures, menu systems, user interfaces, backup and recovery procedures)
  • Advising the users on workplace ergonomics and procurement
  • Creation and maintenance of operating manuals, user guides and check lists


Ihre Qualifikation
  • In-depth knowledge regarding Window XP, Windows 7, Office 2003, 2007, 2010 for troubleshooting
  • Experience in staging, configuring, delivering and troubleshooting desktops and laptops in a complexe environment
  • Used to work with a ticketing system (ITIL-compliant)
  • Self reliant, autonomous and trustfull personality
  • Ability to handle administrative tasks professionnally
  • Fluent English and German
  • Excellent customer orientation skills
  • Good team player



Skills:
- System Administration/Support C/S


Keywords: Supporter ITIL Windows Office
Start
ab sofort
Dauer
11 MM+
(Verlängerung möglich)
Von
Hays AG
Eingestellt
20.01.2011
Ansprechpartner:
Rene Hemberger
Projekt-ID:
188642
Vertragsart
Freiberuflich
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