Senior Contract and Vendor Manager (m/w/d)

Niedersachsen, Hannover  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Endkunden suchen wir externe Unterstützung.

Role:
Senior Contract and vendor Manager (all genders are welcome) – Microsoft treatment

Project description:
As part of our client´s organization the “Contract & IT Sourcing Management” (CSM) unit internally manages software licenses, vendors and accompanied contracts to ensure the strategic alignment of the business needs and the procurement strategy design and execution.

Task:
• Prepare and execute 2019 contract negotiations with strategic vendors and consultant onboarding phase afterwards. Specific items will be;
o Align and execute contract negotiations of IT- contracts (outsourcing, SaaS, cloud and other enterprise agreements) and supervise complete negotiation/Contract Change Management Process
o Define negotiation and sourcing strategies and tactics, evaluation criteria and decision parameter
o Implement best in class (outsourcing) contracts with precise and clear SLAs, reports and flexible pricing to ensure robust and cost efficient service delivery at high quality
o Align and maintain the content of contracts, keep contracts updated and control the implementation, fulfilment and compliance by the service provider
o Act as the primary contact between project teams and/or business units, procurement and legal department, ensuring that all legal, service descriptions and contractual matters are addressed efficiently and promptly
o Perform vendor management activities like preparing respective supplier review meetings incl. creation and evaluation of relationship surveys
o Development and integration of contract management tools, templates, methods and processes for the engagement
o Ensure proper contractual documentation of technical/functional service descriptions and commercial principles to ensure successful and sustainable partnerships with suppliers as well as a competitive environment
o Create Business value by steering costs and create innovative saving measures

Startdatum:
Enddatum: + Option
Einsatzort: Hannover


Ihr Ansprechpartner:


Beachten Sie bitte auch, dass wir ausschließlich direkte Endkundenprojekte vermitteln! Falls Sie aktuell nicht verfügbar sein sollten, würden wir uns freuen, wenn Sie uns eine entsprechende Information inkl. Ihrer Kontaktdaten und Ihrem Profil im Wordformat zukommen lassen würden, damit wir Ihre Verfügbarkeit berücksichtigen und Sie bei zukünftigen Anfragen direkt kontaktieren können.


Mit freundlichen Grüßen aus Köln

Frank Brüggemann
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Firmensitz: Schanzenstrasse 39 c3, 51063 Köln
Geschäftsführer: Holger Königstein
HRB 53073 AG Köln
Umsatzsteuer-ID DE
Tel.:
Mobil:
Fax:
E-Mail:
Homepage: http://www.EDV-Koenigstein.de
Start
ab sofort
Dauer
7 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Eingestellt
29.03.2019
Ansprechpartner:
Holger Königstein
Projekt-ID:
1749693
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren