Business Analyst

Basel  ‐ Vor Ort
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Schlagworte

Beschreibung

Einsendeschluss für passende CV-Vorschläge: Mo, 29.8.10,.

Kurzbeschreibung
Erarbeiten von fachspezifischen organisatorischen Lösungen. Bearbeiten von organisatorischen Problemstellungen mit Schwergewicht auf Ablauforganisation und Teilaufgaben.

Hauptaufgaben
Erheben, Analysieren und Würdigen von Aufgaben, Strukturen und Sachmitteleinsätzen
Formulieren von Aufträgen und Unterstützen beim Zielbildungsprozess
Erarbeiten und Beurteilen von Lösungsansätzen
Überprüfen und Verbessern von Arbeitsabläufen und Informationsflüssen
Unterstützen bei der Planung und Durchführen von organisatorischen Änderungen
Durchführen von Evaluationen insbesondere im Bereich Sachmittel
Unterstützen der Projektleitung in den Bereichen Qualitätssicherung und Projektdurchführung
Beraten des Auftraggebers hinsichtlich optimaler Arbeitsplatzgestaltung, Raumplanung und Sachmitteleinsatz
Laufende Anpassung des Sachmitteleinsatzes in bestehenden komplexen organisatorischen Lösungen an veränderte Umwelteinflüsse und betriebliche Anforderungen

Special Requirements (Language, technology, certificates, degrees)
The scope of the mission consists in supporting 3 project streams from an overal initiative:
- Portfolio Management
- Financial Management
- Reporting, Dashboards and what if scenarios management.

The internal expertise for each stream will be supplied by a Subject Matter Experts (SME).

As a senior Business Analyst, the role will consist in teaming with SME and supporting them, especially with the following deliverables and activities:

- delivery of use cases for supporting discussions and parameterization
- delivery of supporting documents e.g. with regards to business processes, roles, access rights, meta data governance, data elements definitions
- identify business or functional gaps versus solution, propose solutions
- support alignment between the streams
- facilitate internal synchronization or brainstorming workshops
5+ years of successful experience in dealing with project and portfolio topics in a global Informatics planning / project management / portfolio management / functional consulting role
Good portfolio and project management skills necessary; Project Associate certification (desirable).
Experience with HP PPMC solution
Autonomous, ability to drive and be proactive
Education:
Bachelors degree in a relevant technical or business discipline
Certification within project management, portfolio management or HP PPMC appreciated.
Other special requirements:
Advanced English reading, writing, speaking and listening skills
Flexibility to work additional hours and travel occasionally
Start
09.2010
Dauer
4 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
ORCA Solution AG
Eingestellt
26.08.2010
Ansprechpartner:
Carlos Calderan
Projekt-ID:
166036
Vertragsart
Freiberuflich
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