Unterstützung im Bereich Data Centre Inventory Management gesucht!

Niedersachsen, Hannover  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Endkunden suchen wir:

Aufgaben:
• Plan and Execute Data Centre (DC) Inventory management and reporting
• Responsible to develop an Inventory of all DC components (incl. managing of external partners). Inventory to be mapped to Service Owners, Migration Programs, Applications and Charging Units (RUs).
• Physical (Eyeball) Inventory of the DCs
• Design of KPIs to track the DC closure and report deviations
• Process that records changes in DCs. Develop and execute this process
• Inventory management, design and implementation to achieve a DC Exit including any tools
• Resolve/Remove Unknown Inventory items
• Data analysis to ensure gaps have got defined Service Owners and manage a removal plan of all IT components.
• Process design and interface to other work streams and projects to track decommissioning
• Work closely with key stakeholders in the customer line organization, external partners and subsidiaries (Business Units)
• Support and Consult the Workstream

Skills:
• Excellent Experiences in the setup and implementing of processes
• Analytic/ Data Analysis skills and expert user of spreadsheets
• Experiences in transformation projects (especially in infrastructure and Data Centres is appreciated)
• Experiences in Stakeholder Analysis and Management
• Excellent change, communication and trainings skills and experience
• Self- confident and engaging manner
• Excellent moderation and negotiation skills
• Motivational skills
• Excellent analytical skills
• High ability to cope with stress
• Fluent in English and German (writing and speaking)

Start: ab 01.09.2017
Laufzeit: bis 31.12.2017 + Option auf Verlängerung
Stundenvolumen: 480 Std. Onsite, 160 Std. Offsite
Standort: Hannover


Ihr Ansprechpartner:


Beachten Sie bitte auch, dass wir ausschließlich direkte Endkundenprojekte vermitteln! Falls Sie aktuell nicht verfügbar sein sollten, würden wir uns freuen, wenn Sie uns eine entsprechende Information inkl. Ihrer Kontaktdaten und Ihrem Profil im Wordformat zukommen lassen würden, damit wir Ihre Verfügbarkeit berücksichtigen und Sie bei zukünftigen Anfragen direkt kontaktieren können.


Mit freundlichen Grüßen aus Köln

Frank Brüggemann
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Firmensitz: Schanzenstrasse 39 c3, 51063 Köln
Geschäftsführer: Holger Königstein
HRB 53073 AG Köln
Umsatzsteuer-ID DE
Tel.:
Fax:
E-Mail:
Homepage: http://www.EDV-Koenigstein.de
Start
09.2017
Dauer
4 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Eingestellt
16.08.2017
Ansprechpartner:
Holger Königstein
Projekt-ID:
1399513
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren