Beschreibung
TätigkeitenbeschreibungFür unseren Kunden aus dem Raum Basel suchen wir ab asap (ggf. auch Start Anfang Januar möglich) einen Project and Administrative Assistant (m/w). Die Arbeit findet im internationalen Umfeld statt. Projektsprache ist Englisch. Es handelt sich um einen Einsatz über 12 Monate auf der Basis von 3-4 Einsatztagen pro Woche.
Aufgaben:
Providing project management support by actively supporting project managers and carrying out project controlling, as well as administrative tasks within the team.
Detailed activities:
* Technical Document preparation and upload for every release
* Manage approval workflow: System Specs, CIA, TS and others
* Administration of Change requests. Prepare forms or create them if needed
* Training coordination. Prepare and maintain folders for the team
* Order office supply and hardware
* Administrate team meeting minutes. Weekly.
* Organize monthly meetings and events
* Monthly Consultancy costs reports
* Assist Project Managers in daily business
Für diese Aufgabenstellung sollten Sie über die folgenden Kenntnisse und Erfahrungen verfügen:
* Basic Knowledge in HPSM
* Experience with Document Management Systems
* English is a Must
* An asset would be an IT background: Previous experience as an Assistant in IT projects
Fähigkeiten (Must have)
Document Management, Englisch, PMO
Fähigkeiten (Nice to have)
HPSM, IT Background