Mainframe 3rd Level Support - Versicherungsbranche

Düsseldorf  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Stellenbeschreibung:
3rd Level Support Mainfram ein a large Insurance Firm - Analysis of error messages, performance problems, failures Reorg and Recovery

Erforderlich:
1)longterm experience with the operation of the following software productsDB2 for z/OS (data sharing and non-sharing systems, RTC)IMS (DB/DC shared Queue Systems, OTMA, IMS-Connect)IBM MQ for z/OSCICS2) Extensive knowledge in the use of the following tools:Mainview for IMS and Mainview for DB2 Mainview AutooperatorCA DB2 Database Management for z/OSCA Utilities (DL/1)3)Experience with the analysis of error messages, performance problems, failures Reorg and Recovery (DB2 and DL/1)4)Experience with the operation of the following software products (Job monitoring and scheduling tools)Power Exchange (CDC for DB2)QMF MQ client (Windows and Linux)DB2 ConnectSMPE knowledgeKnowledge in dealing with certificates on the mainframe


SATZ Software & Consulting GmbH ; Walter-Gropius-Str. 15 ; 80807 München
Tel: ; Fax: ; E-Mail:
Start
ab sofort
Dauer
3 months+
(Verlängerung möglich)
Von
SATZ Software & Consulting GmbH
Eingestellt
12.07.2019
Ansprechpartner:
Patricia Hofherr
Projekt-ID:
1796910
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren