Wir sind auf der Suche nach einem Commodity Manager

München  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Für einen unserer Kunden sind wir auf der Suche nach Commodity Manager

Ausbau einer internationalen Beschaffungs- und Lieferkettenstruktur mit dem Ziel der Gewährleistung einer optimalen Logistik und Qualität sowie neuer Produktentwicklungen und einer weltweiten Wettbewerbsfähigkeit. Absicherung einer optimalen Versorgungsbasis für die Bereitstellung angemessener, innovativer technischer Versorgungslösungen mit Rücksicht auf die geforderten Qualitätsstandards, niedrige Gesamtbetriebskosten, die fristgerechte Fertigstellung neuer Produkte sowie die rechtzeitige und technisch einwandfreie Anlieferung..

Hauptaufgaben/Verantwortungsbereiche/Projektbeschreibung:
• Leitung des Commodity-Teams in Abstimmung mit dem Strategic Purchasing Manager.
• Knüpfung und Pflege von Lieferantenbeziehungen.
• Koordinierung umfassender Produktionsplanänderungen zusammen mit den Lieferanten durch entsprechende Verhandlungen über Preisanpassungen bei steigenden oder sinkenden Produktionsvolumen, einschließlich der Abschlusskosten bei einem Produktionsstopp.
• Festlegung und Aktualisierung von Rohstoffstrategien
• Kontinuierliche Risikomanagementprozesse.
• Strategische Beschaffung.
• Vertragsverwaltung Festlegung und Verwaltung (Verhandlung) von Standardvereinbarungen, die mit Lieferanten abgeschlossene Vereinbarungen in Bezug auf Qualität, Kosten, Auslieferung und Flexibilität abdecken.
• Gewährleistung der Datenintegrität.
• Verwaltung der Lieferantenbasis Prüfung der aktuellen Basis und Ermittlung einer idealen Basis unter Berücksichtigung aller europäischen Produktionsstätten gemäß der Unternehmensstrategie.
• Definition einer Strategie zum Erreichen einer idealen Situation.
• Kostenmanagement.
• Weiterleitung von Informationen über Kunden-Prozesse an Lieferanten.
• Unterstützung ingenieurwissenschaftlichen Arbeitens; Gewährleistung einer guten Zusammenarbeit zwischen den Ingenieuren, die an bestehenden Modellen arbeiten und den Ingenieuren, die an der Entwicklung neuer Produkte arbeiten.
• Fristgerechte Erstellung von Berichten über die CN-Prozesse in enger Zusammenarbeit mit der technischen Abteilung, um einen reibungslosen, genauen und rechtzeitigen Informationsfluss zwischen dem Unternehmen und seinen Lieferanten zu gewährleisten, der für den Kunden ein optimale Lösung in Bezug auf Qualität, Kosten und Auslieferung darstellt.
• Verwaltungsaufgaben.
• Verwaltung der Lieferanten-Performance.
• Qualität (PPM, Verschwendung, Lieferantenbeurteilung, offene 8Ds).
• Lieferung (Fehlmengen, Verzögerungen/Verspätungen, verfrühte Lieferungen, fehlende Auftragsbestätigungen, Mengenabweichungen usw.).



Anforderungen:
1. Bachelor of Science in Volkswirtschaft, Betriebswirtschaft, Supply Chain Management oder im Ingenieurwesen (oder vergleichbare Abschlüsse).
2. Erfahrung im strategischen Supply Chain Management.
3. Umfassende Kenntnisse im Beschaffungswesen.
4. Erfahrung in der Analyse der Kennzahlen von Zulieferbetrieben.
5. Detailorientiertes Arbeiten und gute Fähigkeiten in den Bereichen Organisation, Analyse und Problemlösung.
6. Fähigkeiten in der Analyse von Situation und rechtzeitigen Reaktion.
7. Flexibilität mit einer proaktiven Haltung und Motivation bei der Erfüllung von Aufgaben.
8. Gute Kenntnisse im Umgang mit Computern, Anwendungen, Peripheriegeräten und MS Office.



Sprachkenntnisse:
Englischkenntnisse in Wort und Schrift Weitere Sprachkenntnisse sind von Vorteil (z. B. Deutsch, Französisch, Polnisch, Rumänisch, Italienisch).


Standort: München



For one of our clients we are looking for a Commodity Manager

Main task:
Secure an optimal supply base to be able to serve the organization with the right innovative technical supply solutions against the requested quality standards, lowest total cost, timely delivery on both NPD-projects as well as flawless on time delivery of production.

Essential duties and Key Responsibilities:
1. Set up and lead the Commodity Team where requested in coordination with the Strategic Purchasing Manager
2. Set up and secure supplier relationship. As suppliers are an integrated part of our total supply chain and therefore, determine success or failure of our operation, a supplier relationship is one of the most important factors. As a main and initial contact person for the overall supplier relation, it is of crucial importance to develop a solid, sound and open relationship, to be able to share full insight in each others' engineering and production processes in order to gain the knowledge for proper decision making.
3. Coordinate major production schedule changes with the suppliers by negotiating price adjustments for either up or down volume swings including phase out cost at production stop.
4. Set up and maintain Commodity Strategies. To be able to maximize support towards NPD and Operations GPSC the strategic buyer has to offer the right supplier for the job. As this will vary over time, the information we gain will increase and demands from the organization will change, therefore, we have to structure our activities in setting up commodity strategies.
5. Perform continuous risk management. Continuous monitoring of the financial position of our (major) suppliers is a MUST.
6. Execute strategic sourcing. Primary responsibilities, taking into account all aspects (innovative technical solutions, risk, cost, quality, delivery), to support the organization in realizing their goals. Timely supplier selection against the given (project) deliverables (Quality, Cost, Delivery) including Make/Buy studies on specific commodities in strong cooperation with our internal stakeholders (Engineering, Quality, Operations).
7. Contracting. Set up and maintain (negotiate) basic standard agreements covering the agreements with the supplier on quality, cost, delivery and flexibility.
8. Secure data integrity. Secure adequate and punctual (initial) ordering to prevent additional workload in corrections (invoices etc.). In case of deviations - quick resolution.
9. Execute supply base management. Review current base and determine “ideal base” including all European facilities and in line with Corporate. Define strategy to come to ideal.
10. Execute Cost Management. Controlling and managing cost level is also one of the primary tasks of GPSC. In this you get to know the cost build up/cost development of the key areas (raw material, energy, wages, routing times etc.) and get to know your alternatives (re-sourcing, alternative products etc.) in order to be able to perform the right steps.
11. Instruct suppliers on client-processes. Reinforce the established processes via individual meetings. On strategic suppliers - by visiting (tactical or tactical & strategic). Understand each others' systems!!
12. Support Engineering; ensure good collaboration with engineering on existing models and new product development (NPD).
13. Execute timely follow ups on the CN-processes in strong collaboration with Engineering to secure a proper flow of information to and from the supplier in the right quality, in time resulting in the optimal solution for the client on Quality, Cost, and Delivery.
14. Administrative tasks. Administration is a part of a buyer’s job!! Limiting it is by using intelligence and support to separate the good ones from the lesser good ones. Management has the task to minimize the administrative workload. Buyers have the task to use their brains and support in finding (creative) solutions.
15. Manage Supplier Performance. Suppliers must perform. Suppliers are also entitled to get proper feedback on their performance and the possibility to improve their performance. Communicate on a quarterly (monthly) base the feedback of the most important/critical suppliers on: quality/delivery/cost accuracy. The top 5 worst performers are subject to setting up improvement programs discussed between suppliers (top) management and GPSC management on a quarterly base.
a. Quality (PPM, Spills, Supplier-rating, open 8D’s)
b. Delivery (shortages, past dues, too early delivery, no order acknowledgement, quantity deviation…..)
c. Cost (price deviations (invoice to order)
16. Reporting:
a. Commodity Strategies
b. Risk Management reports
c. Cost management reporting (PPV: Purchase Price Variances)
d. Supplier Selection Documents (Total Landed Cost)
e. Top 5 worst suppliers action plan

EDUCATION AND/OR EXPERIENCE:
1. Bachelor of Science , Economics, Business Administration, Supply Chain or Engineering (or similar Education)
2. Understanding of Strategic Supply Chain Management
3. In depth knowledge of purchasing processes
4. Ability to analyze suppliers financial figures
5. Detail-orientation and possession of strong organizational, analytical and problem solving skills
6. Ability to analyze situations and react in timely manner
7. Flexibility with proactive attitude and willingness to get the job done
8. Good general PC application skills peripherals and MS Office.

Communication Skills:
• English is a must. Other languages (i.e. German, French, Polish, Romanian, Italian are an advantage).
• Strong communication and influencing skills

Contact: Ms. Teddy Devletyan
Email:
Tel.:




Start
2015
Von
Kommlink GmbH
Eingestellt
17.04.2015
Ansprechpartner:
Irina Cherneva
Projekt-ID:
887144
Vertragsart
Festanstellung
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren