Senior Project Manager (m/w) - 34721/FM

Düsseldorf  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Senior Project Manager (m/w) - 34721/FM

Tasks:
Proactively manage project work in accordance with the project lifecycle and overarching Change Management Services (CMS) processes, ensuring smooth transition of change through to business as usual.
Implement appropriate project governance standards within the project and ensure all project controls and documentation is completed.
Collaborate with senior leaders and stakeholders to define project goals, scope and deliverables which support the strategy and vision of BFS.
Effectively communicate project objectives and deliverables to team members to ensure expectations are clear from the start.
Perform regular 121’s and performance reviews for direct reports.
Identify and resolve issues and conflicts within the project team.
Document and refine the project Business Case as necessary for submission, ensuring it is reviewed and updated as appropriate throughout the project lifecycle.
Facilitate the capture of project requirements through engagement with the Business and Business Analyst community.
Ensure project steering committees are in place and are held at regular intervals.
Ensure overall project reporting is completed to agreed timelines and Business Sponsors are updated regularly.
Develop detailed project plans in accordance with CMS standards, to include milestones and allocated resource. Track and manage project dependencies against the critical path.
Estimate and agree resource requirements for the full length of the project lifecycle.
Manage, control and report project finances within the set budget. Submitting budget requests and recommendations to project spend where necessary.
Manage project expectations with team members and proactively escalate to senior leaders and stakeholders when required.
Ensure the projects Risk, Assumption, Issues and Dependency (RAIDs) process is in place with all RAID’s owned and tracked appropriately.
Proactively manage changes in project scope following a standard change control process. Ensure the appropriate contingency plans are in place.

Skills:
Experience in a change or project management environment, successfully delivering projects.
Experience of delivering at an advanced level all aspects of the project lifecycle; working closely with technical specialists and implementation teams at multiple sites in the UK and globally.
Experience of managing third party suppliers and resources is essential.
Experience of delivery of complex new/enhanced customer propositions and operating model change is desirable.
Factoring or financial services experience is desirable.
There will be a need to travel globally and across the UK from time to time

Start: sofort/n. absprache
Dauer: 3-6 months
Einsatzort: Düsseldorf
Vertragsart: Contract

Haben Sie Fragen? Rufen Sie uns gerne an!Auch wenn Sie nicht alle Anforderungen erfüllen lohnt sich eine Bewerbung. Sprechen Sie uns an, ggf. können fehlende Qualifikationen vorab geschult oder im Einsatz erarbeitet werden. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung. Da wir für die unterschiedlichsten Einsatzmöglichkeiten bei unseren bundesweiten Kunden ständig auf der Suche nach IT-Spezialisten/innen in Festanstellung, zur Personalvermittlung oder als Freelancer/Freiberufler für Projekte sind, freuen wir uns auch über die Empfehlung eines(r) Kollegen(in), sollten Sie aktuell nicht verfügbar sein, oder die Aufgabe nicht Ihrem Profil entsprechen. Bitte senden Sie uns Ihre aussagekräftigen Unterlagen, mit aktuellem Lebenslauf bzw. Projektübersicht, Verfügbarkeit und Stundensatz- bzw. Gehaltsvorstellung, unter Angabe der Job-ID (bitte im 'Betreff' angeben):34721/FM

Ihre(e) Ansprechpartner(in):
Herr Norbert Draba



Über BJC BEST JOB IT SERVICES GmbH:
Seit 1999 ist BJC BEST JOB IT SERVICES GmbH in zahlreichen Kundensituationen und IT-Projekten als Recruitingunternehmen und Dienstleister tätig und hat seitdem mehrere tausend IT-Projektebesetzt. Neben der Projektbesetzung mit eigenen Mitarbeitern und rechtlich selbständigen Leistungserbringern, vermitteln wir Personal auch direkt oder über vorangegangene Arbeitnehmerüberlassung. Bei unseren Kunden, IT-Systemhäuser und IT-Fachabteilungen erfolgreicher Unternehmen im gesamten Bundesgebiet, bieten wir in Festanstellung und für Freiberufler oder selbständige IT-Spezialisten spannende Projekte, gute Rahmenbedingungen und interessante Entwicklungsperspektiven.
Start
IMMEDIATELY / AFTER AGREEMENT
Dauer
3-6 MONTHS
Von
Tempton Next Level Experts GmbH
Eingestellt
06.06.2016
Ansprechpartner:
Sarah Levermann
Projekt-ID:
1142310
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren