2x Content Manager Global Service Desk Automation Project (m/w/d) ID33848

Nordrhein-Westfalen, Essen  ‐ Remote
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Beschreibung

Unser Unternehmen ist ein strategisches Beratungsunternehmen mit Fokus auf den Energie- und Versorgungssektor dessen Dienstleistungsschwerpunkte auf die Bereiche Business Intelligence- Lösungen sowie Prozess- und Projektmanagement gerichtet ist.
Für ein Projekt in Essen / remote suchen wir ab 10. Mai zwei:

2x Content Manager Global Service Desk Automation Project (m/w/d) ID33848

Laufzeit: 10. Mai . Juni 2021
Volumen: 360 Stunde(n) remote, 0 Stunde(n) onsite
Projektstandort: Essen / remote

Aufgaben:
The Content Manager role is within a Project that must define and implement various elements of automation, designed to help end users to interact quickly and efficiently with central IT Services. The 3 areas of automation opportunity are centered around:
1. A Chat Bot platform for end users, which can provide the user with information, status updates on IT incidents and requests, IT incident resolution (Self Help, Scripts) and is fully integrated with the personal chat solution of the Global Service Desk (GSD).
2. To automate the Incident Management Module within the corporate IT Service Management tool ServiceNow (SNOW), supporting the Agents with faster incident resolution capabilities (e.g. guided service identification, mandatory information gathered from the user in a structured way), thus benefitting the user with quicker resolution times.
3. Automated Service Hub (User portal) Incident Interface to support the user to provide all necessary information and precisely describe the issue he is facing (e.g. structured and automated template to select the affected service, Questionnaire based on the selected service), and suggesting automated solutions or self-help guides based on the criteria.
The main role specific tasks:
- Works under the task coordination of the Senior Content Manager
- Creation of Chatbot orientated content within a global corporate IT Service environment including decision tree and datasets to support Chat Bot development
- Creation of full end to end question/ template decision trees to complement additional automation containers - ServiceNow based ITSM incident module & Service Hub
- Development of questions to fully document use case scenarios
- Collaborate with wider teams to understand business activities, goals, customer personas
- Conversion of decision tree process data to full working bot activity
- Evaluate bot activity – review user transcripts to identify gaps in the conversation design, and modify to fill gaps
- Work with Analytics to measure and quantify the impact of improvements



Skills:
- Enterprise level Chatbot development experience
- Enterprise level ITSM and User Portal development/ adoption experience
- Experienced worked in agile project environments
- Has the ability to actively suggest automation use cases
- Experienced working with Confluence and MS Teams
- Experience working with Content Management systems and with Chatbot development best practices
- Experienced working within an integrated application environment and understands application integration approaches
- Ability to take direction and work autonomously once briefed
- Excellent Analytical skills
- Ability to act with self-assurance
- Has the ability to work across multiple teams
- Excellent Communication skills
- Customer oriented
- Strong Presentation skills
- Comfortable using open questioning
Sprachanforderung: Deutsch/ Englisch


Bewerbung und Kontakt:

Sollten wir Ihr Interesse geweckt haben, dann freuen wir uns auf die Übersendung Ihres aussagekräftigen Word Profils unter der Angabe Ihres Stundensatzes, EU-DSGVO Zustimmung und Verfügbarkeit an



Herzlichen Dank im Voraus und mit herzlichen Grüßen
Ihre C4 Group

Hinweis:
Ab Mai 2018 gilt die neue EU-DSGVO, damit wir Ihre Bewerbung berücksichtigen und Ihnen zukünftig weiterhin direkt Projekte aktiv vorstellen können, bestätigen Sie uns bitte einmal in Ihrer Bewerbung, dass wir Ihr Profil bei uns speichern dürfen.

Als Zustimmung bitte einfach copy&paste EU-DSGVO OK! in Ihre Bewerbung kopieren.

Mit dem Übersenden Ihres CVs im Rahmen Ihrer Bewerbung auf diesem Portal und/oder per Email erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Profil mit Ihren persönlichen Daten für unsere weitere Zusammenarbeit bei uns aufnehmen. Eine Weitergabe Ihrer Daten und Vorstellung bei unseren Kunden erfolgt selbstverständlich nur mit Ihrem Einverständnis und nach Rücksprache mit Ihnen.
Sollten Sie keine weiteren E-Mails und/oder die Löschung Ihrer Daten von uns wünschen, schreiben Sie eine E-Mail an mit dem Betreff "Abmelden". Wir respektieren Ihr Recht auf Privatsphaere. Lesen Sie hierzu unsere Richtlinien unter c4-energy.com/Datenschutz.html. Unsere Stelle für Datenschutz erreichen Sie unter
Start
ab sofort
Dauer
1 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
C4 Energy GmbH & Co. KG
Eingestellt
27.04.2021
Ansprechpartner:
Sebastian Mende
Projekt-ID:
2099939
Vertragsart
Freiberuflich
Einsatzart
100 % Remote
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