Beschreibung
TätigkeitenbeschreibungFür unseren Kunden, ein namhaftes Unternehmen aus dem Finanzbereich im Rhein-Main-Gebiet, suchen wir zum 01.05.2015 (ggf. auch späterer Start möglich) einen Office Migration Spezialist (m/w) für eine Migration von Office auf Office 2010. Da in das Projekt auch internationale Kollegen eingebunden sein werden, finden Sie hier die Projektbeschreibung im Original.
Aufgaben:
Working within the Base Client team you will be working on Office 2010 migration topics:
* Provide consultancy for users / application owners on compatibility related questions for all Office customisations
* Work directly with the Office Application owner and other technical experts in the base client team
* Further support during the migration from Office 2003 / Office 2007 to Office 2010 over the next 12 months
Für diese Aufgabenstellung sollten Sie über die folgenden Kenntnisse und Erfahrungen verfügen:
* In depth technical knowledge of Office 2010, Office 2007, Office 2003
* Office Migration experience for the above versions of Office (Excel, Word, Access, InfoPath)
* VBA for Applications
* Powershell, Outlook Forms, InfoPath
* Good command of English and German (written / spoken)
* Communication with other technical staff and End users
Fähigkeiten (Must have)
Deutsch, Englisch, MS Office 2003, MS Office 2007, MS Office 2010
Fähigkeiten (Nice to have)
InfoPath, MS Access, MS Excel, MS Word, OutlookForms, Powershell, VBA