Service Manager zur Unterstützung am Standort Hamburg gesucht!

Hamburg, Hamburg  ‐ Vor Ort
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Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Endkunden suchen wir externe Unterstützung.

Tasks:
• Support the IT Service Manager in IT projects and drive Digital Workplace initiatives for our client
• Support a user-friendly Windows 10 Rollout for ~2,000 end users
• Support a “silent” refresh of managed printing services
• Support in implementing a modern walk- in center for the Hamburg location
- Develop support concept for other locations
• Support building up the mobility center responsible for management of mobile devices (iPhone / iPad)
- Mobile device guidance
- Mobile device management
- Mobile device support
• Drive acceptance of Skype for Business by promoting technology and features
• Drive implementation of new apps and tools around Office 365
• Conceptualize, pilot and promote new technology that improve collaboration in the business in the UX lab
- In alignment with the business
- By observing market and industry trends
- Establish lean processes and procedures to keep control of IT operations and projects
• Build automated dashboards by using dynamic tools (e.g. Tableau, O365 apps)
- Availability of IT systems and clients
• E.g. Nexthink Monitoring
- SLA performance of our providers
- Incident Management
• Housekeeping activities to keep IT costs under control
- Infrastructure costs
- Workplace- related costs
- Mobile phone costs
- Mailboxes
• Support in control of network performance and improve wherever possible
- Support in End user support
• Provision of easy-to-understand manuals for self service
• Support the IT service management in incident management and escalations

Skills:
• Good understanding of IT in general
• Ability to see IT through the users eyes’
• Experience in workplace – related projects
• Fast apprehension of technical issues
• Experience in creating presentations and manuals
• Language skills: German & English

Start date:
End date: + extension option
Capacity: 100% (224 hours onsite and 896 hours offsite)
Location: Hamburg


Ihr Ansprechpartner:


Beachten Sie bitte auch, dass wir ausschließlich direkte Endkundenprojekte vermitteln! Falls Sie aktuell nicht verfügbar sein sollten, würden wir uns freuen, wenn Sie uns eine entsprechende Information inkl. Ihrer Kontaktdaten und Ihrem Profil im Wordformat zukommen lassen würden, damit wir Ihre Verfügbarkeit berücksichtigen und Sie bei zukünftigen Anfragen direkt kontaktieren können.


Mit freundlichen Grüßen aus Köln

Frank Brüggemann
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Firmensitz: Schanzenstrasse 39 c3, 51063 Köln
Geschäftsführer: Holger Königstein
HRB 53073 AG Köln
Umsatzsteuer-ID DE
Tel.:
Mobil:
Fax:
E-Mail:
Homepage: http://www.EDV-Koenigstein.de
Start
11.2018
Dauer
7 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Eingestellt
27.09.2018
Ansprechpartner:
Holger Königstein
Projekt-ID:
1640178
Vertragsart
Freiberuflich
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