TEX_16538 - Delivery Expert (f/m)

Nordrhein-Westfalen  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

TEX_16538 - Delivery Expert (f/m)

Einsendeschluß: 24.10.2017
Anzahl d. Personen: 1
Branche: Telekommunikation
Einsatzort: NRW
Zeitraum: Asap - +3 Monate++
Anmerkungen:
Auslastung: 100%
Profilvorgabe:
Preisvorgabe: EUR/Tag

Projektbeschreibung/Aufgaben/Rolle:

The DELIVERY EXPERT Service is responsible for scheduling and coordinating and controlling the activation of lines in projects and in customer lifecycle.
The so called DELIVERY EXPERT further plans the support starting from the offer specification, and is responsible for the coordination and controlling of the Rollout.

Main activities (but not limited to) of the DELIVERY EXPERT Service are:
Initiation and Planning:
- Qualify customer order
- The DELIVERY EXPERT delivers presales support related to delivery processes communication regarding move, add and changes as well as to check the offer and gives any ad-vises towards the bid team to prepare the answer when needed and requested
- Analyzing Customer Contract
- Define customer deliverables in activation of lines and addi-tional services
- Define Communication plan
- Create Rollout planning and Resource planning
- Risk Management
- Issue and Action logging
- Perform Kick-Off

Monitoring and control:
- Status Reporting and -Meetings (internal and external with the customer)
- Managing Action point lists and Risk and Issues
- Control of milestones and delivery partners and escalation where neccessary
- Change management in regards of scope changes
- Updates of schedule and Rollout plan
- Rollout Management with external partner

Closure:
- Handover to operations
- Lessons Learned
- Project Closure Documentation
- Maintain Customer Documentation

General Support:
The so called DELIVERY EXPERT has also to deliver the following support as requested by the customer:
- Answering of any kind of technical questions regarding move, add and changes of existing customer connections, including escalation support
- Forwarding of customer requests to the respective expert team (e.g. sales department, consulting, enterprise operations) and ensure that the customer gets the right contact to fulfil customer request
- Advice customer for any kind of technical requests in relation to the standard products of our client, or establish the right connection to the expert team

Project goal:
Increase customer satisfaction, decrease customer escalations and shorten in-stallation times (FTR and WIP compliance)


Skills/Hinweise:
- Umfangreiche Erfahrungen im Projektmanagement oder PMO
- Telekommunikations KnowHow (Geschäftsprozesse, Orderprozesse, Fulfillment, evtl. Assurance)
- IT (Grund)-Kenntnisse
- Hands-On Mentalität
- Projektsprache: Deutschsprachig


Bei Interesse senden Sie uns bitte Ihr aktuelles Profil (bitte im Word-Format) unter Angabe Ihrer Verfügbarkeit sowie Ihres gewünschten Std.- / bzw. Tagessatzes.

Bitte beachten Sie, dass wir weiterführende Informationen zu dieser Ausschreibung wie bspw. Details zum Standort, dem Endkunden oder Tages- / Stundensätzen nur an bei uns registrierte Berater / Geschäftspartner herausgeben können.

Wenn Sie sich bei uns registrieren möchten, senden Sie uns bitte Ihr Profil (bitte im Word-Format).
Start
ab sofort
Dauer
3 Monate
Von
Seven Principles Solutions & Consulting GmbH
Eingestellt
23.10.2017
Ansprechpartner:
Meike Schotten
Projekt-ID:
1438939
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren