TEX_16130 - Data Center Migration Manager (f/m)

Niedersachsen  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

TEX_16130 - Data Center Migration Manager (f/m)

Einsendeschluß: 18.08.2017
Anzahl d. Personen: 1
Branche: Energy
Einsatzort: Hannover
Zeitraum: 04. September . Dezember 2017
Auslastung: 480h onsite, 160h remote
Profilvorgabe: Deutsch
Preisvorgabe: EUR/Std.

Tasks:
- Plan and Execute Data Centre (DC) Inventory management and reporting
- Responsible to develop an Inventory of all DC components (incl. managing of external partners). Inventory to be mapped to Service Owners, Migration Programs, Applications and Charging Units (RUs).
- Physical (Eyeball) Inventory of the DCs
- Design of KPIs to track the DC closure and report deviations
- Process that records changes in DCs. Develop and execute this process
- Inventory management, design and implementation to achieve a DC Exit including any tools
- Resolve/Remove Unknown Inventory items
- Data analysis to ensure gaps have got defined Service Owners and manage a removal plan of all IT components.
- Process design and interface to other work streams and projects to track decommissioning
- Work closely with key stakeholders in the EBS line organisation, external partners and subsidaries (Business Units)
- Support and Consult the Workstream Lead

Skills/Hinweise:
Excellent Experiences in the setup and implementing of processes
Analytic/ Data Analysis skills and expert user of spreadsheets
Experiences in transformation projects (especially in infrstructure and Data Centres is appreciated)
Experiences in Stakeholder Analysis and Management
Excellent change, communication and trainings skills and experience
Self- confident and engaging manner
Excellent moderation and negotiation skills
Motivational skills
Excellent analytical skills
High ability to cope with stress
Fluent in English and German (writing and speaking)

Bei Interesse senden Sie uns bitte Ihr aktuelles Profil (bitte im Word-Format) unter Angabe Ihrer Verfügbarkeit sowie Ihres gewünschten Std.- / bzw. Tagessatzes.

Bitte beachten Sie, dass wir weiterführende Informationen zu dieser Ausschreibung wie bspw. Details zum Standort, dem Endkunden oder Tages- / Stundensätzen nur an bei uns registrierte Berater / Geschäftspartner herausgeben können.

Wenn Sie sich bei uns registrieren möchten, senden Sie uns bitte Ihr Profil (bitte im Word-Format).
Start
09.2017
Dauer
4 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Seven Principles Solutions & Consulting GmbH
Eingestellt
16.08.2017
Ansprechpartner:
Meike Schotten
Projekt-ID:
1399526
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren