Consultant “Business Case Calculation & Tracking” für Endkunde in Hannover gesucht! ( rfx745748 )

Hannover  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Endkunden suchen wir externe Unterstützung.

Tasks:
• Support the project manager in the establishment of a business case master structure to identify commercial benefits of the implementation of ‘IT Transformation’ and especially cloudification measures
• Support the project manager in the establishment of dedicated business cases for Business Unit Transformation initiatives to identify commercial benefits and potential risks
• Support the project manager in the alignment of commercial and strategic KPIs for the business case evaluation with Business IT and Controlling
• Support the project manager in the alignment with other projects and product variant owners (PVOs) on current and future project and product costs, and update the figures regularly
• Continuously track and update the business cases in the course of the program
• Support and execute reporting requirements that fit with the program governance
• Prepare and support meetings that keep stakeholders engaged and updated
• Support budget controlling for respective project
• Autonomous execution of sub-tasks in the project
• Fulfillment of complex tasks
• Implementation of concepts
• Assistance in the preparation of offers

Skills:
• Basic knowledge in the definition, evaluation and alignment of IT Service business cases
• Basic knowledge in defining commercial and strategic KPIs for the business case evaluation
• Basic knowledge in IT product cost calculation
• Advanced financial controlling skills
• Proven experience in the area of IT service provider organization, IT cost structures and IT benchmarks
• Proven experience in the area of IT Transformation and Cloudification

Start: ab 22.08.2016
Laufzeit: bis 30.06.2017
Einsatzort: Hannover
Kontingent: 1.344 Stunden onsite & 336 Stunden offsite, sowie 126 Stunden Reisezeiten


Ihr Ansprechpartner:

Beachten Sie bitte auch, dass wir ausschließlich direkte Endkundenprojekte vermitteln! Falls Sie aktuell nicht verfügbar sein sollten, würden wir uns freuen, wenn Sie uns eine entsprechende Information inkl. Ihrer Kontaktdaten und Ihrem Profil im Wordformat zukommen lassen würden, damit wir Ihre Verfügbarkeit berücksichtigen und Sie bei zukünftigen Anfragen direkt kontaktieren können.


Mit freundlichen Grüßen aus Köln

Frank Brüggemann
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Firmensitz: Schanzenstrasse 39 c3, 51063 Köln
Geschäftsführer: Holger Königstein
HRB 53073 AG Köln
Umsatzsteuer-ID DE
Tel.:
Fax:
E-Mail:
Homepage: http://www.EDV-Koenigstein.de
Start
08.2016
Dauer
10 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Eingestellt
18.07.2016
Ansprechpartner:
Holger Königstein
Projekt-ID:
1168931
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren