Beschreibung
Für unseren Endkunden in Zürich sind wir auf der Suche nach externer Unterstützung wie folgt:Rolle: PMO Team Member
Dauer: 01.05.2016 bis 30.04.2017
Ort: Zürich
Rollen- bzw. Funktionsbezeichnung:
Supports the programme management and team heads in their management functionality.
Supports the Head PMO and the Programme Manager
Kurzbeschreibung des Aufgabenspektrums
The role covers the following topics:
- Coordinate reporting for senior management, regulators and internal project stakeholders
- Liaise with key stakeholders to resolve issues
- Keep track of the project risk management
- Provide ad-hoc oversight and support of programme topics
- Co-ordinate programme level workshops
- Act as a deputy for other team members (SharePoint, project planning, dependency management) Preparation of presentations (in PowerPoint) for committees / boards
Erforderliche Erfahrung und Skills
Absolut notwendig
- General Private Banking expertise
- Experienced MS Office user (especially PowerPoint and Excel)
- Strong organisational skills
- PMO experience
- Knowledge of project management tools (e.g. WBS, status reporting, progress tracking, risk assessment etc.)
Erforderliche abgeschlossene Trainings und Zertifikate
Absolut notwendig
- University degree or equivalent in a relevant subject area
Verhaltenstypus / Softskills:
- Good communication skills
- A wholly positive approach to the working environment
- Team oriented personality with an open, creative, enthusiastic and flexible mind-set
Act in a solution oriented manner and take initiative to solve problems
Sprachkenntnisse:
- Very good oral and written language skills in English
Konnten wir Ihr Interesse wecken? Dann freuen wir uns auf die Übersendung Ihres aussagekräftigen Profils unter Angabe Ihres Tagessatzes und Ihrer Verfügbarkeit.
Bis dahin verbleibe ich,
Mit freundlichen Grüßen / best regards
i.A. Agnieszka Petkowska
Dipl. - Päd.
Synergie-Effekt GmbH
An der Münze 1
50668 Köln
Tel.: – 0
Fax: – 20
mailto:
www.synekt.de