Scheduler/Terminplaner - Mannheim/Frankfurt - 10 Months

Baden-Württemberg  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Scheduler/Terminplaner - 10 month contract

Mannheim and/or Frankfurt (depending on project allocation)

Start date: Late June

Sector: Infrastructure and Construction

Requirements:

  • Fluent in German, and ideally English as well
  • Proficient user of Microsoft Project
  • Minimum 5 years scheduling experience
  • Great communication and leadership skills
  • Eligible to work as a freelancer in Germany (you must have permanent residence in Germany or a valid EU passport)

Tasks:

  • Project Management
  • Creation and monitoring of the schedule
  • Progress determination and schedule status analyses
  • Execution of deviation analyses (plan/target/actual) as well as development of measures and recommendations for action
  • Preparation and follow-up of meetings in terms of content, scheduling and organization
  • Managing the reporting system (incl. reporting to the project management and the steering committee)

Please feel free to forward this onto any freelance schedulers you may know.

If this position sounds good to you, and you are immediately available, please respond with your updated CV and phone number, and I will call you either today or tomorrow.

Have a great afternoon,

Rhys

Scheduler/Terminplaner - 10 Monate Vertrag

Mannheim und/oder Frankfurt (hangt davon ab Projektzuordnung)

Startdatum: Ende Juni

Branche: Infrastruktur und Bau

Bedarf:

  • Fließende Deutschkenntnisse, idealerweise Englisch auch
  • Versierter Benutzer von Microsoft Project
  • Mindestens 5 Jahre Planungserfahrung
  • Sehr gute Kommunikations- und Führungsqualitäten
  • Berechtigung zur selbstständigen Tätigkeit in Deutschland (Sie müssen einen festen Wohnsitz in Deutschland oder einen gültigen EU-Pass haben)

Aufgaben:

  • Projektmanagement
  • Erstellung und Überwachung des Fahrplans
  • Fortschrittsermittlung und Terminstatusanalysen
  • Durchführung von Abweichungsanalysen (Plan/Soll/Ist) sowie Erarbeitung von Maßnahmen und Handlungsempfehlungen
  • Vor- und Nachbereitung von Meetings in Bezug auf Inhalt, Zeitplanung und Organisation
  • Führung des Berichtswesens (inkl. Berichterstattung an die Projektleitung und den Lenkungsausschuss)

Bitte zögern Sie nicht, dies an alle Ihnen bekannten freiberuflichen Disponenten weiterzuleiten.

Wenn diese Position für Sie gut klingt und Sie sofort verfügbar sind, antworten Sie bitte mit Ihrem aktualisierten Lebenslauf und Ihrer Telefonnummer, und ich rufe Sie entweder heute oder morgen an.

Hab einen schönen Nachmittag,

Rhys

Vivid Resourcing are committed to equality of opportunity for all applications from individuals are encouraged regardless of age, disability, sex, gender reassignment, sexual orientation, pregnancy and maternity, race, religion or belief and marriage and civil partnerships or any other characteristic protected by law.

Start
ab sofort
Dauer
10 months
Von
Vivid Resourcing Ltd
Eingestellt
22.06.2021
Projekt-ID:
2141511
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren