Senior PMO / Project Manager (m/w/d) Bankline Replacement

Hessen, Frankfurt am Main  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Kunden suchen wir aktuell einen Senior PMO / Project Manager (m/w/d) Bankline Replacement

Position Senior PMO / Project Manager (m/w/d) Bankline Replacement

Beschreibung
For our Client we are Looking for a Project Manager (m/w/d) for Bankline Replacement.

Bankline Platform (electronic channel) will be retired in and must be replaced by new applications and functions.
Bankline is used by third parties (external vendors and internal departments)
- to send payment and booking transactions (also in DTA-based payment formats (DTA, SDTA, SDEINE))
- to authorize and release payment files (e.g. 4-eyes)
- to download account and balance information In 2019 For German payments Bankline functionalities will be replaced by new components:
- Change the legacy payment formats to a XML-based format (aligned to ISO 20022)
- Payment Preprocessor Germany: to receive, to split, to forward payments and bookings files
- Booking Service: to book payment files on internal accounts
- change delivery of payment transactions for PWCC channels (TSYS, Autobank, KEBA, Vertriebsgesellschaft / Zurich)
- solve TSYS audit finding
- Enhance EBICS and SEPA Engine

Aufgabenbeschreibung: Task/Skills:

Responsible IT-Domain: Banking, Payments & Cards (SEPA, Direct Debit, SEPA Credit Transfer, Realtime Payments)

Overall Project management responsibility of the project (CtB volume 1,7 mio EUR Cash) in the area of Core Payments Processing, SEPA, Realtime Processing. The team setup is agile. The project requires a lot of interaction with different parties within and outside of the bank. Part of the role are also PMO tasks. No additional PMO available.

The main tasks are steering of the IT delivery in the domain Banking, steering of the team members, accountability for the financials, project reporting, escalation management, mitigation management of risks and issues, preparation of documents for SteerCos, communication to senior management.

Start date in April with approx. 50%, increasing short term (latest by mid of June 2019) to 100%.


Anforderungen
Skills (Expert):
Project Management (certified)
Managing IT & Complexity
German and English language

Skills (Good experience):
Agile methodology
Core SEPA Payment Knowledge

Tools:
MS Office, MS Project, Confluence, Clarity


Einsatzort PLZ 65
Arbeitsbeginn 06.05.2019
Arbeitsende 31.12.2019


Kurz zu uns: IPSWAYS ein renommierter Dienstleister für die Rekrutierung und das Management von IT-Personal. Durch unsere intensiven Kontakte zu Unternehmen aller Branchen und Größen erfahren wir von vielen interessanten IT-Projekten und können Ihnen so Zugang zu reizvollen Projekten bieten und attraktive Angebote unterbreiten.

Bei Interesse senden Sie uns doch einfach Ihr Profil im Word-Format oder als pdf unter Angaben Ihres bestmöglichen all in Stundensatz an

Für Fragen stehen wir Ihnen selbstverständlich gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen

Tim Könenberg
Partner-Manager

Ipsways – IPS Projects GmbH
Fon:
Email:

Start
05.2019
Dauer
7 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
IPSWAYS - IPS Projects GmbH
Eingestellt
25.04.2019
Ansprechpartner:
Philipp Werum
Projekt-ID:
1762170
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren