08.10.2025 aktualisiert


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UX & Service Designer
Hamburg, Deutschland
Weltweit
Visuelle KommunikationSkills
User Experience (UX)Künstliche IntelligenzKundenerfahrungSaasExperimentierenLean ProzesseService-DesignNutzerforschung
I am a Berlin based freelance UX and Service Designer with 18 years experience in analyzing and designing for human needs, that are
harmonized with business goals.
Since 2007, I am working professionally to align human needs with business goals, and I feel at home in both a fast-paced startup culture and working with global brands. I combine Lean UX principles with strategic service design to test ideas and translate them into validated solutions.
I experiment with prototypes and drive relevant development iteratively to deliver tangible added value early on while minimizing risks.
With my strong ability to quickly understand and restructure complex processes and foster collaborative development across teams, I design customer experiences that are both scalable and sustainable.
harmonized with business goals.
Since 2007, I am working professionally to align human needs with business goals, and I feel at home in both a fast-paced startup culture and working with global brands. I combine Lean UX principles with strategic service design to test ideas and translate them into validated solutions.
I experiment with prototypes and drive relevant development iteratively to deliver tangible added value early on while minimizing risks.
With my strong ability to quickly understand and restructure complex processes and foster collaborative development across teams, I design customer experiences that are both scalable and sustainable.
Sprachen
DeutschMutterspracheEnglischverhandlungssicher
Projekthistorie
- Usability Optimierung und Entwicklung neuer Features des Markt- und Marken-übergreifenden VW Group - Data Collectors
- Planung und UX Design in Iiniterationen und enger Abstimmung mit Stakeholdern, auf Basis von zuvor defínierten Zielen, UX Metrics und einer Scope Map
- Prototyping und Nutzertests der Features: Data Quality Monitoring, Data Order Prozess, YAML Code basierter Order Description, ...
- Standardisierung der Fragebögen und Dokumentation, als Arbeitsgrundlage aller DB Researcher im Kontext Konzern Personas
- Erstellung dynamischer, adaptiver Figma Design Templates für die Konzern Personas, geglliedert in Bereiche wie Personas Fahrendes Personal, Wissenarbeiter, Betriebssteuerung, …
- Kommnikation und Beschreibung des neuen Research Standards sowie Einladung in die Arbeitsumgebung Figma auf dem konzerninternen Intranet
- Entwicklung der Nurtzererfahrung und des User interfaces einer Plattform, zwecks Messung der Zuverlässigkeit Firmen-interner Lieferketten.
- Planung und UX/UIDesign auf Basis von zuvor defínierten Zielen, UX Metrics und eines MVP Scopes, die in Design Thinking und Ideation Workshops erarbeitet wurden
- Prototyping und Nutzertests des Basis UIs Frameworks und der MVP Features.