Profilbild von Markus Hermes Projekt Manager IT, Marketing und Retail aus Duesseldorf

Markus Hermes

nicht verfügbar bis 30.12.2024

Letztes Update: 22.03.2024

Projekt Manager IT, Marketing und Retail

Abschluss: Druck- und Medientechniker
Stunden-/Tagessatz: anzeigen
Sprachkenntnisse: deutsch (Muttersprache) | englisch (verhandlungssicher)

Dateianlagen

Zeugnis M. Hermes.pdf
Zeugnis-Hermes-Druck.pdf
Portrait-Markus-Hermes-12-2023_121223.pdf

Skills

Manager mit umfangreicher Erfahrung in Sales, Marketing, Projektmanagement und Business Development. Führungskraft in internationalen Agenturen und mittelständischen Unternehmen unterschiedlicher Branchen – Druckereien, Marketing und Print-Management Agenturen, Digital Signage Start-Up. Experte für den Vertrieb von erklärungsbedürftigen Produkten im Umfeld des Projektgeschäfts (Software, Hardware, Dienstleistungen). Langjährige Erfahrung im Bereich der Customer Journey im Einzelhandel mit Schwerpunkt POS-Marketing, Produkteinführung und Kampagnenplanung.

Kenntnisse und nachweisbare Erfolge in der Gewinnung und Betreuung von Großkunden im B2B Bereich als Pitch Verantwortlicher (ARAL, Henkel, EG-Group).
Als Mitglied einer über 4 Generationen geführten Familien-Offsetdruckerei in Düsseldorf großes Know-How im Bereich Druck, Veredelung, Finishing und QS.

Eigenständige Weiterentwicklung von POS-Kommunikation entlang der Customer Journey mittels Digital Signage für verschiedene große Retailer.  Erfahrung im Einsatz von KI-gestützten Systemen zur Analyse der Kundenverhalten. Bindeglied zwischen Kundenanforderung und Entwicklungsabteilung im Bereich Software-Entwicklung (Product Owner/Projektleiter) in agilen und hybriden Prozessen.

Starke soziale Kompetenzen, kooperativer und motivierender Führungsstil. Strukturierte und analytische Arbeitsweise bei hoher Ergebnisorientierung. Langjährige Umsatz-/
Budgetverantwortung zur Überwachung und Erreichung der Zielvorgaben. Routiniert im Präsentieren und frei sprechen.

Projekthistorie

03/2023 - bis jetzt
Projektleiter Software Development
dmTech (Konsumgüter und Handel, 5000-10.000 Mitarbeiter)

Strategische Projektleitung bei der Entwicklung einer vollautomatisierten Artikelpreisberechnung zur Wahrung der Preisführerschaft aller 22.000 Artikel im Sortiment.
  • Abschätzung von Projektrisiken
  • Abschätzung von Kosten
  • Reporting an die Geschäftsführung
  • Leitung des Projekts
  • Einhaltung von Vorgaben und Zielen kontrollieren
  • Strategie Roadmap ausarbeiten: Was wird benötigt? Wie erreicht man das möglichst schnell?

02/2022 - bis jetzt
Project Leadership Instore Digitisation
Hugo Boss (Konsumgüter und Handel, 5000-10.000 Mitarbeiter)

A German textile company from the upmarket segment is planning to take a pioneering role in terms of digital in-store experiences. For this purpose, the 800 shops operated worldwide will be equipped with interactive and digital signage touchpoints.

Job description:
  • Sub-project management IT infrastructure
  • Definition of necessary hardware (players, PCs, screens and LED walls)
  • Definition of the necessary installation types in the store (network, image and data transmission, etc.)
  • Management of the proof of concept shops for first learnings
  • Preparation of documentation for international IT teams for local implementation
  • Coordination between retail requirements, marketing and software development 
  • Supervision of the necessary software architecture (Microsoft rollouts) for minimum maintenance efforts and maximum flexible application areas
  • Rollout responsibility after proof of concept phase in coordination with shop construction, architects, distributors and local installation teams
  • Regular reporting to management level and steering committees
  • Organisation and implementation of weekly Jour Fix meetings with all involved departments

12/2021 - 12/2022
Project Manager Digital Signage
Schwarz Gruppe (Konsumgüter und Handel, >10.000 Mitarbeiter)

Project management support for digital signage for over 11,000 retail stores
  • Technical process conception
  • Development of concepts; reporting and documentation of internal processes (digital signage and customer terminal)
  • Development/extension of IT documentation on the basis of the created process concepts
  • Support for international scaling
  • Market analyses and recommendations for action Smart Signage and creation of potential advertising marketing concepts

01/2013 - 12/2020
Account - und Client Development Manager
Altavia Group (Marketing, PR und Design, 1000-5000 Mitarbeiter)

For more than 8 years I was responsible for large international accounts in the area of print processing, product development, purchasing optimisation, customer journey retail and customer communication.
The planning of advertising campaigns for companies with up to 2,600 branches in the area of advertising material (banners, posters, flyers, displays etc.) incl. logistics planning and optimisation (when what has to be where) with budget responsibility of up to € 3.5 million per year and team leadership of up to 4 people.

In recent years, I have advised my clients on the digitalisation of their communication at the point of sale and managed large projects. Digital signage, retail analytics (AI modules, face tracking, heat maps, etc.) and shopper marketing were my areas of expertise.

01/2018 - 08/2020
Project leadership Digital Signage
Shell Deutschland Oil (Energie, Wasser und Umwelt, 1000-5000 Mitarbeiter)

Concept development, planning and implementation of a digital signage indoor solution for 1,500 Shell Deutschland Oil GmbH petrol stations in Germany.
Development of the displays 
Selection and sourcing of the technical hardware
Project management
Logistics planning 
Creation of instructions
Rollout planning 
Coordination of content with creative agency
6 months management of support after commissioning and optimisation of support (FAQ, support forms, development of discussion guides hotline etc.)


Extension of the indoor signage project to the price poles at the roadside/forecourt.
  • Selection of hardware (screens) 
  • Concept development 
  • Coordination with creative agency on content
  • Inspection of all stations for detailed implementation studies 
  • Support with building applications for installation
  • Rollout planning for installation
  • Acceptance of finished systems

01/2013 - 08/2020
Account und Project Manager
Altavia Group (Marketing, PR und Design, 1000-5000 Mitarbeiter)

Responsible team leader for planning and execution of retail marketing campaigns for large mineral oil company with 2,600 stations in the DACH market.
  • Conception of POS advertising material in coordination with client and creative agency
  • Obtaining costs and conducting price negotiations
  • Preparation of project plans for individual advertising media and coordination with client, agency and supplier
  • Execution of all necessary process steps in the area of production
  • Quality management and preparation of review meetings

Reisebereitschaft

Weltweit verfügbar
Ich verreise gern und bin offen für Projekte in ganz Europa!
Grundsätzlich bevorzuge ich aber 80% Remote Arbeit

Sonstige Angaben

https://www.linkedin.com/in/markus-hermes/
Profilbild von Markus Hermes Projekt Manager IT, Marketing und Retail aus Duesseldorf Projekt Manager IT, Marketing und Retail
Registrieren