Rollout Manager Radio Network m/w

München  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Rollout Manager Radio Network m/w / Kennziffer - 27733

We are seeking an entrepreneurial people person who loves getting things done efficiently and creating a great environment for our growing team. This job is perfect for go-getters who thrive in uncertainty and bring a positive, proactive attitude. This person should be independent, self-motivated, and organized with great communication, analytical and organizational skills.

The network is being rolled out worldwide. This roll out is a critical point for development.

Main Responsibilities
Create financial models that accurately represent the overall business and key contracts
Structure and own the network German roll out
Identify and execute key strategic network partnerships in Germany
Find out “out the box” deployment strategy optimizing Capex/ Opex
Coordinate German supplier strategy
Coordinate German Service Level Agreement for Networks
Provide structured feedback to the customer departments (IT operations, finance, legal, engineering, etc.)
Maintain accurate records and provide the necessary German reporting
Propose efficient tools and procedures for continuous improvement
Manage German roll-out team

Key Skills and Attributes
Experience:
Engineering degree / 10+ years of experience
Successful technical & management experience at executive level
+ 10/ 15 years’ experience in wireless network roll-out leadership
Network roll out experience acquired within operator or manufacturer organization

Attributes:
Smart and adaptable with excellent analysis / synthesis capability
Able to propose and implement “out of the box” solutions to hard problems
A positive mind-set, good management and communication skills, clarity and proficiency in oral and written communication
Optimist who enjoys working with people from different cultures.
Organised, efficient, proactive, and a self-starter.
Experience in a start up environment is preferred as you will be responsible for a multitude of activities in an exciting, high-growth environment where everything is not defined
Knowledge of Microsoft Office tools such as Word, Excel, Power Point and Outlook
Ability to work independently within a team, and be effective in a fast-paced, dynamic environment.
Reliability, integrity and trustworthy, you will have a lot of responsibility.

Languages
German native, English, French appreciated

Reporting to Vice President Operations and Networks

Willingness to travel

There will be the possibility to work in an office in Munich but most of the time the work will be done remote

Art: Contract

Ansprechpartner:
Herr Steffen Spandl
Tel.:


Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung bitte per Email an

Für Rückfragen stehen wir Ihnen gerne unter der Telefonnummer zur Verfügung.

Über die Prometheus GmbH:
Seit Gründung im Jahre 2001 ist die Prometheus GmbH einer der führenden "Dienstleister der Dienstleister"
für Systemhäuser, Hard- und Softwarehersteller, Distributoren und andere ICT-Dienstleister.
Das Unternehmen unterstützt seine Kunden bei der Bewältigung aufwändiger IT-Projekte, beim Outsourcing
von Support- und anderen IT-Dienstleistungen, sowie bei der langfristigen Bereitstellung qualifizierter
Teams von Freelancern und festangestellten Mitarbeitern.
Die Prometheus GmbH verfügt dazu über die Genehmigung zur Arbeitnehmerüberlassung,
über zertifiziertes und geschultes Personal und einen Kandidatenpool von über 10.000 Bewerbern mit
unterschiedlichen Qualifikationen und diversen Zertifizierungen. Die Gesellschaft konzentriert sich
vornehmlich auf den deutschsprachigen Raum.
Start
ab sofort
Dauer
31.12.2016 + Opt. 1 Jahr
(Verlängerung möglich)
Von
Softline AG
Eingestellt
30.09.2016
Ansprechpartner:
Thorsten Theuer
Projekt-ID:
1212743
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren