Linux Server Engineer (m/w) // Michael Page Interim

Köln  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Beschreibung

Wir suchen für einen namhaften Kunden im Raum NRW einen Linux Experten mit guten Englischkenntnissen:

Start: ab sofort
Dauer: 12 Monate
Standort: Köln
Auslastung: Remoteanteil möglich

Primary Tasks and responsibilities:
• Management and optimization of existing Linux server landscape
• 2nd and 3rd level support (troubleshooting,performance tuning, incident and change management) of Linux Servers. Prepare and execute planned maintenance/upgrades (security patching,
operating system and tool upgrades, ...)
• OS Preparation and Development for application anvironments (e.g. Oracle, SAP)
• Evaluate new hard- and software
• Support customer to develop individual solutions
• Scoping of new projects and project support (local and global)
• Cloud migration support

Technical requirements:
• In depth technology knowledge of LINUX (RedHat, SUSE)
• Security (Bastion enabling, DMZ, secure protocols)
• Performance issues, performance monitoring, planning and tuning in complex environments
• In depth technology knowledge of LDAP (Oracle LDAP, OpenLDAP)
• Experiences with RUNDECK and PUPPET
• Scripting language skills (Python or Perl, Shell)


Language Requirements
• Local language German + English (mandatory)

Bitte senden Sie uns einen aussagekräftigen CV in Anlehnung an die geforderten Skills der Projektvakanz, die zugesicherte Verfügbarkeit, sowie Stundensatz (all-in) an mich. Vielen Dank.

Gerne können wir uns auch auf Xing vernetzen. Dort poste ich regelmäßig aktuelle Projektanfragen:
https://www.xing.com/profile/Davide_DiViesto?sc_o=mxb_p


Vielen Dank und freundliche Grüße
Start
12.2016
Dauer
6 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Page Contracting GmbH
Eingestellt
15.11.2016
Ansprechpartner:
Nadine Killich
Projekt-ID:
1238834
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren