HK-693052-072014: Operationale Unterstützung \\\"Market Data Management“ im Energieumfeld zeitnah für Kurzeinsatz in Düsseldorf für Endkunden gesucht!

Düsseldorf  ‐ Vor Ort
Dieses Projekt ist archiviert und leider nicht (mehr) aktiv.
Sie finden vakante Projekte hier in unserer Projektbörse.

Schlagworte

Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Endkunden suchen wir:

Aufgaben:
• Support for the operational tasks in Market Data Management: from the user's request they wish to be fulfilled to the cost allocation of the service delivered.

• Key tasks include (but will be outlined to the successful candidate):

1. Market data Management on a daily basis :
• Handling market data request from internal stakeholders
• Factual check of the user’s request, request offers from group Procurement
• Providing vendor’s offer to the user for factual check and get his management approval
• If manager’s approval: Getting the cost center and request for raising PRs, get PR approved, request Procurement to raise
the PO
• Updating PR number on the sharepoint and the user list in the internal tracking tool
• When vendor’s confirmation, contact technical teams if applicable and users to get the data implemented
• When receiving invoices, proceed for the factual check (check in comparison with the offer, or with PO or contract) based on
the usage and contract.
• Allocate the cost per user, per department and add cost center.
• Provide the cost allocation to archive/mailbox.

2. Audit and renewal on a monthly basis :
• Gathering all users and proceed for the demand analysis by contacting the users’ line managers.
• Process and draft email template will be provided
• Consolidating the survey results and providing the results to group Procurement for negotiation
• Inform line managers of the results of the contract negotiation
• Update the user list in the internal tool for future cost allocation and reporting

3. Data maintenance :
• User lists should be maintained in the internal tool
• Put emails in the right folders in mailbox

4. Monthly or quarterly audit of the internal tracking database :
• Due to high number of organizational changes, the database should be reviewed and audited: user list, CC and departments
per subscription.

Fachliche Qualifikation:
• Knowledge in Market data Management Ideally key customers Global Commodities Stakeholders
• Ideally knowledge of energy trading

Anzahl Mitarbeiter: 1
Einsatzbeginn: 11.08.2014
Einsatzende: 30.09.2014+ Option
Einsatzvolumen: Vollzeit
Standort: D‘dorf

Ihr Ansprechpartner:

Beachten Sie bitte auch, dass wir ausschließlich direkte Endkundenprojekte vermitteln!
Falls Sie aktuell nicht verfügbar sein sollten, würden wir uns freuen, wenn Sie uns eine entspr. Information inkl. Ihrer Kontaktdaten und Ihrem Profil im Wordformat zukommen lassen würden, damit wir Ihre Verfügbarkeit berücksichtigen und Sie bei zukünftigen Anfragen direkt kontaktieren können.

Mit freundlichen Grüßen aus Köln

Norbert Königstein
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Firmensitz: Schanzenstrasse 39 c3, 51063 Köln
Geschäftsführer: Holger Königstein
HRB 53073 AG Köln
Umsatzsteuer-ID DE
Tel.:
Fax:
E-Mail:
Homepage: http://www.EDV-Koenigstein.de
Start
08.2014
Dauer
2 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Eingestellt
31.07.2014
Ansprechpartner:
Holger Königstein
Projekt-ID:
751177
Vertragsart
Freiberuflich
Um sich auf dieses Projekt zu bewerben müssen Sie sich einloggen.
Registrieren