HK-719938: IT Service Management Berater für Endkunde in Düsseldorf gesucht!

Düsseldorf  ‐ Vor Ort
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Beschreibung

Sehr geehrte Damen und Herren,

für unseren Endkunden mit suchen wir ab sofort externe Unterstützung.

Aufgabe:
Reorganization of the IT Service Management Department
• Define the problem and department goals of the IT Service Management Department
• Determine how far existing jobs and structures are meeting department goals.
• Consider what factors contribute to effectiveness of jobs and structure.
• Identify methods for collecting input from staff.
- Verbal, written, and computer surveys
- Problem-solving teams
- Review committees
• Identify a new structure or model that will support the department goals, including:
- Distribution of functions throughout the organization (definition of functions to be performed, groupings of functions, and the relationships among functions)
- Vertical and horizontal authority relationships
- Communication/decision-making process (how formal decisions are made and by whom, and the information system established for decision-making)
- The attributes of department employees (includes abilities, skills, experience, and other behavioral issues)
• Develop a reorganization proposal, including:
- Timeframe
- Reasons for reorganization
- Before and after organization charts
- Job descriptions for new, changed positions
- Names, titles of employees to be affected by changed or eliminated jobs, new reporting lines, physical relocation, or reduction in time
- Review of Affirmative Action impact
- Order of potential layoffs for career positions based on seniority points
- Notices to go to unions
- A communication plan
? Identify the different groups who will need communication and the different messages/information they will need
? Determine series of review and update meetings with management
? Determine schedule of informational meetings with staff
? Plan communications outside department to announce reorganization
? Set up individual meetings with employees projected for layoff and for those employees whose jobs will change significantly
• Determine skills needed for each position.

Anforderung:
Experience in Management, Reorganization, IT Service Management
MS Office, especially Power Point

Start: ab 15.09.2015
Laufzeit: bis 30.11.2015 + Option auf Verlängerung
Einheit der bestellten Stunden: 400 Stunden
Einsatzort: Düsseldorf


Ihr Ansprechpartner:

Beachten Sie bitte auch, dass wir ausschließlich direkte Endkundenprojekte vermitteln! Falls Sie aktuell nicht verfügbar sein sollten, würden wir uns freuen, wenn Sie uns eine entsprechende Information inkl. Ihrer Kontaktdaten und Ihrem Profil im Wordformat zukommen lassen würden, damit wir Ihre Verfügbarkeit berücksichtigen und Sie bei zukünftigen Anfragen direkt kontaktieren können.


Mit freundlichen Grüßen aus Köln

Frank Brüggemann
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Firmensitz: Schanzenstrasse 39 c3, 51063 Köln
Geschäftsführer: Holger Königstein
HRB 53073 AG Köln
Umsatzsteuer-ID DE
Tel.:
Fax:
E-Mail:
Homepage: http://www.EDV-Koenigstein.de
Start
09.2015
Dauer
3 Monate
(Verlängerung möglich)
Von
Königstein Beratungsgesellschaft für EDV-Dienstleistungen mbH
Eingestellt
03.09.2015
Ansprechpartner:
Holger Königstein
Projekt-ID:
977671
Vertragsart
Freiberuflich
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